تشکیل انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان در فارس، راهگشای توسعه فناوری

عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون کسب و کارهای نوین، دانش بنیان و فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی فارس با توجه به ایجاد انجمن شرکت های دانش بنیان در استان گفت: مشارکت فعالان حوزه فناوری، اطلاعات و دانش بنیان استان در ایجاد این انجمن، می تواند زمینه ساز اقدامات مهم و گره گشا و افق های جدید در این حوزه در استان باشد.

احسان مومنی امروز، 13 خردادماه در جلسه کمیسیون کسب و کارهای نوین، دانش بنیان و فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق فارس که با حضور فعالان این حوزه در کارخانه نوآوری شیراز برگزار شد، افزود: برای ایجاد انجمن قوی و منسجم نیازمند مشارکت تمام فعالان اقتصادی و شرکت های دانش بنیان و فناور هستیم تا با فعالیت مستمر تشکلی و تخصصی به اهداف تعریف شده برای این انجمن و مطالبه جمعی فعالان این حوزه دست یابیم.

وی با تاکید بر اینکه بنای ایجاد این انجمن به منظور حمایت از منافع مشترک و بهبود فضای کسب و کار فعالان اقتصادی حوزه دانش بنیان استان مطرح و پیگیری شده است بیان کرد: با توجه به نیروی انسانی متخصص در این حوزه در استان، انجمن شرکت های دانش بنیان استان فارس؛ می تواند مرکزی برای حمایت از فعالیت در این بخش در استان باشد.

مومنی با اشاره به اینکه انجمن شرکت های دانش بنیان بر اساس قانون تشکیل اتاق بازرگانی ایران و ماده 5 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار تشکیل خواهد شد، از جمله اهداف این انجمن را حمایت از فعالان اقتصادی و شرکت های فعال در این حوزه، ایجاد فضای تعامل و همفکری فعالان این بخش، ساماندهی و مشاوره در حل و فصل معضلات این حوزه، برقراری ارتباط بین صنعت و تولیدات دانش بنیان استان و توسعه بازار و هم افزایی و تعامل با دستگاه های اجرایی عنوان کرد.

وی اظهارداشت: یکی از نیازهای فعالان حوزه دانش بنیان در استان، بحث مهم توسعه صادرات و خدمات دانش بنیان و فناور و تامین نیاز شرکت ها و بنگاه های اقتصادی داخل استان از کالاهای تولید استان است که این دغدغه مهم می تواند با مشارکت اعضا در انجمن دنبال شود.

مومنی اضافه کرد: اتاق بازرگانی فارس به عنوان پارلمان بخش خصوصی فرصتی برای حضور تشکل های تخصصی ایجاد کرده است زیرا باور داریم با مشارکت، همبستگی و انسجام تشکل ها و فعالیت های تشکلی می توانیم شاهد تسهیل فضای کسب و کار و انجام اقدامات موثری در حوزه اقتصاد استان باشیم.

در ادامه این جلسه رئیس کارخانه نوآوری شیراز نیز گفت: ایجاد این انجمن گام موثری در این حوزه در استان است که می تواند نوید بخش باشد.

علیرضا صمیمی با تاکید بر اینکه نیاز است برای ایجاد این انجمن هم صدایی شکل گیرد افزود: انتظار داریم فعالان اقتصادی و شرکت های دانش بنیان و فناور استان در تاسیس انجمن شرکت های دانش بنیان استان مشارکت کنند تا انجمن موثر و قوی ایجاد شود و بتواند مطالبات فعالان این بخش را پیگیری نماید.

صمیمی اظهار داشت: انجمن مختص یک مکان نیست و افراد خاص نیست بلکه متشکل از فعالان این زیست بوم است.

به گزارش سینا پرس فارس، براساس فراخوان اعلام شده قرار است مجمع عمومی موسسین انجمن شرکت های دانش بنیان استان فارس روز 23 خردادماه جاری در سالن همایش های اتاق بازرگانی فارس برگزار می گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا