مدیرکل پشتیبانی فرهنگی وزارت علوم
صدور مجوز برنامه‌های انتخاباتی در دانشگاه‌ها به صورت روزانه

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از برگزاری نخستین جلسه ستاد انتخابات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور عبدالحسین کلانتری معاونت فرهنگی و اجتماعی خبر داد.

به گزارش سینا از روابط عمومی وزارت علوم، نخستین نشست ستاد انتخابات این وزارتخانه در معاونت فرهنگی و اجتماعی و با حضور با عبدالحسین کلانتری و عبداله مرادی مدیرکل سیاسی وزارت کشور تشکیل شد.

مهدی بادپا با اعلام این خبر گفت: در این نشست هماهنگی‌های اولیه و همچنین بحث و بررسی پیرامون فعال‌سازی بدنه دانشگاهی در رابطه با مسئله انتخابات انجام گرفت.

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: در ادامه این نشست نیز مقرر شد، رایزنی‌ها و همکاری‌های بیشتری در رابطه با ارتقای مشارکت دانشگاهیان در انتخابات با وزارت کشور و مجموعه‌های مرتبط انجام گیرد.

بادپا تصریح کرد: در نظرسنجی انتخابات ماه‌های گذشته درباره ضریب نفوذ اقشار؛ اساتید دانشگاه بالاترین مرجعیت سیاسی و دانشجویان رده ششم را داشته و از این رو نقش زیادی در تبیین و آگاه‌سازی جامعه دارند. در روزهای گذشته ستاد انتخابات دانشگاهیان گذشته جهت افزایش مشارکت سیاسی و اجتماعی در وزارت علوم تشکیل شد. راهبرد ما در این ستاد افزایش مشارکت و تلاش در راستای بالابردن سواد سیاسی و آگاه سازی جامعه است. که از جمله آن ها می توان به تشکیل کرسی‌ها و نشست‌های تخصصی در دانشگاه‌ها اشاره کرد.

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: لازم به ذکر است که امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها با برنامه قبلی به قوت خود باقی است و تغییری در زمان برگزاری امتحانات انجام نمی‌شود. همچنین شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی در وزارت علوم و استان‌ها بصورت منظم تشکیل خواهد شد.

وی افزود: همچنین به پیشنهاد ستاد انتخابات وزارت علوم، بر اساس مهلت اندک یکماهه که تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، جلسات هیئت نظارت بر تشکل‌ها جهت تسریع در بررسی صدور مجوز برنامه‌های انتخابات ریاست جمهوری بصورت روزانه در دانشگاه‌ها برگزار شود. تا در مجوز برنامه‌ها بصورت سریع‌تر اتفاق بیفتد.

بادپا بیان کرد: محدودیت زمانی باعث می‌شود که توجه ویژه‌ای بر تولید محتوا و کنشگری در فضای مجازی داشته باشیم. همچنین به علت برگزاری امتحانات در دانشگاه‌ها، نقش خوابگاه‌ها و نشست‌های دانشجویی در سرای دانشجویی بیشتر خواهد بود لذا از مسئولین دانشگاه‌ها درخواست می‌شود سالن یا فضای مناسبی را جهت وعده‌ها، نشست‌های انتخاباتی دانشجویی و تریبون آزاد و پخش مناظرات کاندیداها در اختیار دانشجویان قرار دهند.

گفتنی است ستاد انتخابات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای هدف ارتقای سطح مشارکت دانشگاهیان در انتخابات و هماهنگی برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در دانشگاه‌ها تشکیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا