با برتری در رقابت‌های منطقه ای غرب آسیا
تیم دانشگاه صنعتی شریف به مسابقه جهانی برنامه‌‌سازی دانشجویی راه یافت

بیست و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی برنامه‌سازی دانشجویی در منطقه‌ غرب آسیا به همت دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال برگزار شد و تیم نخست این مسابقات از دانشگاه صنعتی شریف موفق شد به چهل و هشتمین مسابقه جهانی برنامه‌‌سازی دانشجویی که امسال در کشور قزاقستان برگزار می‌شود راه یابد.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، بیست و چهارمین دوره از مسابقات بین‌المللی برنامه‌نویسی دانشجویی ICPC در منطقه‌ی غرب آسیا با حضور ۸۰ تیم از بهترین برنامه‌نویسان دانشجوی دانشگاه‌های مختلف کشور در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در این دوره از مسابقات، چهار تیم Ballmer Peak و Teamsaah و Multiply and Surrender و Conqueror از دانشگاه صنعتی شریف موفق شدند جایگاه‌های اول تا چهارم مسابقه را به خود اختصاص دهند. همچنین تیم Lomana از دانشگاه تهران و تیم Father Son Uncle از دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شدند رتبه‌های پنجم و ششم مسابقات را کسب کنند.

بدین ترتیب تیم Ballmer Peak از دانشگاه صنعتی شریف به عنوان سهمیه مسابقات منطقه ای جواز حضور در چهل و هشتمین مسابقه جهانی برنامه‌‌سازی دانش‌جویی که شهریور ماه سال‌جاری در کشور قزاقستان برگزار می‌شود را دریافت کرد.

حسین ملازاده، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال طی سخنانی در اختتامیه مسابقات، علوم و فناوری های کامپیوتر را سرمایه اصلی و فناوری آینده ساز کشور  دانست و تاکید کرد که معاونت علمی وظیفه ذاتی خود را حمایت از فناوری های رو به آینده و هدایت سرمایه انسانی در مسیر فناوری  می داند.

ضرابی زاده، دبیر مسابقات و رئیس دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف هم در خصوص تعداد شرکت کنندگان در این مسابقات گفت: امسال ۲۵۰ نفر شرکت کننده در قالب ۸۱تیم ار بیش از 50 دانشگاه کشور داشتیم.

وی در ادامه از برگزاری یک مسابقه بین المللی انفرادی برنامه سازی و هوش مصنوعی تحت عنوان رایان ظرف چند ماه آینده خبرداد و گفت: نفر اول این مسابقات ۱۵هزار دلار، نفر دوم 10هزار دلار و نفر سوم پنج هزار دلار دریافت خواهد کرد.

به گفته او، مسابقات استانی به صورت یکسان در کشور برگزار می شود تا دانشجویان بتوانند در استان خود یا استان های همجوار در این مسابقات شرکت کنند.

گفتنی‌ است مسابقه‌ جهانی برنامه نویسی دانشجویی ICPC که به عنوان المپیک برنامه‌نویسان شناخته شده و در مجامع علمی از اعتبار ویژه‌ای برخوردار است از سال ۱۹۷۷ توسط انجمن بین‌المللی ACM با هدف ارتقای توانایی برنامه‌نویسی گروهی در بین دانشجویان برگزار می شود. با توجه به تعداد بسیار بالای متقاضیان شرکت در این مسابقات، هر ساله مسابقات مقدماتی به‌صورت منطقه‌‌ای در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود و برندگان مسابقات منطقه‌ای به مرحله‌ی جهانی راه می‌یابند.

از سال ۱۳۷۸ دانشگاه صنعتی شریف رسماً به عنوان یکی از سایت‌های منطقه‌ی غرب آسیا میزبان تیم‌های مختلف از داخل و خارج کشور بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا