ارتباط مادر و نوزاد در زایمان طبیعی سریعتر رخ می دهد

یک فوق تخصص کودکان و نوزادان در همدان گفت: فرآیند طبیعی در زایمان طبیعی باعث می شود که بعد از زایمان نوزاد بهتر و سریع تر با مادر ارتباط برقرار کند، عنوان کرد: در زایمان طبیعی اولین شیردهی به نوزاد با کیفیت بهتری رخ می دهد.

دکتر بهناز بصیری افزود: در زایمان سزارین به دلیل بی هوشی مادر ارتباط اولیه دیرترشکل می‌گیرد .

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان  با بیان اینکه به دلیل درد محل جراحی در زایمان سزارین مادر کمتر قادر به مراقبت از فرزند خود است، تصریح کرد: در زایمان واژینال خروج مایع ریوی جنینی نسبت به زایمان سزارین، بهتر انجام می شود و مشکلات تنفسی مربوط به این مسئله کمتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شیردهی در مادرانی که با روش طبیعی زایمان کرده‌اند در چند هفته اول بعد از زایمان بهتر از مادران سزارینی خواهد بود. بی‌شک زایمان سزارین، بدون ضرورت و دلیل پزشکی مادر و جنین را در معرض آسیب قرار خواهد داد.

بصیری خاطر نشان کرد: زایمان سزارین درصورتی‌که بدون هیچ ضرورت و دلیل پزشکی صورت گیرد، قطعاً مادر و جنین را در معرض خطراتی چون عفونت پس از زایمان، خونریزی، لخته شدن خون و مشکلات تنفسی قرار خواهد داد .

وی  در خصوص زایمان های تقویمی که  رواج یافته است، عنوان کرد: متاسفانه برخی از مادران به اصرار خود تصمیم به زایمان زود هنگام در تاریخ خاص می گیرند که  این امر می تواند به سلامت کودک ومادر آسیب جدی وارد کند.

وی  بیان کرد:حتی یک هفته تولد زودتر از موعد نوزاد می تواند منجر به  اختلالات تنفسی پس از تولد ، وآسیب های دراز مدت برای  نوزاد  شود.

 

گزارش: فاطمه عزیزی هرمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا