محکومیت شکارچیان خرگوش به ساخت آبشخور در نهاوند

رییس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: شکارچیان ۲ سر خرگوش در این شهرستان به ساخت آبشخور در منطقه تیراندازی و شکار ممنوع گرین نهاوند محکوم شدند که این کار اجرا شد.

عزیز قیاسی افزود: ماموران انتظامی بخش دهفول از توابع نهاوند به ۲ شکارچی که شب هنگام در حال استفاده از پروژکتور در منطقه تیراندازی و شکار ممنوع گرین بودند مشکوک و وسایل آنها را بازرسی کردند.

وی اضافه کرد: تیم گشت و کنترل شبانه پاسگاه انتظامی دهفول نهاوند در بازرسی از وسایل شکارچیان، لاشه ۲ سر خرگوش را کشف همچنین سلاح و دیگر ادوات شکار را نیز ضبط کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند اضافه کرد: متخلفان که از ساکنان غرب کشور هستند به دادسرا معرفی و پس ار طی مراحل قضایی، ابتدا متهمان به حبس و جزای نقدی محکوم می شوند اما قاضی دوستدار طبیعت از مجازات های جایگزین حبس و احکام سبز استفاده می کند.

قیاسی ادامه داد: بنابراین شکارچیان متخلف به ساخت آبشخور در منطقه تیراندازی و شکار ممنوع گرین نهاوند محکوم شدند که این اقدام به طور کامل از سوی متهمان اجرا شد.

وی گفت: ماموران پاسگاه انتظامی دهفول نهاوند تاکنون در دستگیری پنج متخلف زیست محیطی نقش داشتند بنابراین مدیرکل حفاظت محیط زیست با اهدای لوح از تلاش دلسوزانه آنها در راستای حراست و حفاظت از محیط زیست قدردانی کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند اضافه کرد: بر اساس دستور رییس کل دادگستری در هر یک از شهرستان ها شعب ویژه ای برای بررسی تخلفات زیست محیطی پیش بینی شده است که در شهرستان نهاوند شعبه ۱۰۲ و ۱۰۳ بررسی بر این نوع پرونده ها را عهده دار است.

قیاسی گفت: به علت واگذار نشدن عرصه در مناطق تیراندازی و شکار ممنوع به محیط زیست، افزایش وحوش و گونه های جانوری همچنین کمبود آبشخور در این مناطق، نیاز به ساخت آبشخور در مناطق تیراندازی و شکار ممنوع احساس می شود.

وی افزود: اما بر خلاف مناطق تیراندازی و شکار ممنوع که مدیریت عرصه در دست منابع طبیعی و آبخیزداری است، در مناطق حفاظت شده مدیریت عرصه نیز به طور کامل بر عهده محیط زیست است و تاکنون به اندازه کافی آبشخور در این مناطق ساخته شده است.

گزارش: فاطمه عزیزی هرمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا