برگزاری نخستین نشست شورای راهبری فن بازار منطقه ای استان یزد

در ابتدای نشست، رئیس پارک علم و فناوری یزد ضمن خوشامد به اعضا از حمایت‌هایی که تاکنون استانداری یزد از حوزه فناوری و دانش بنیان داشته است تقدیر و تشکر نمود. میرغفوری توجه به بازار شرکت‌های فناور و دانش بنیان را حائز اهمیت بسیار و از مهمترین برنامه‌های پارک علم و فناوری یزد عنوان کرد.

محمدرضا علومی مدیر عامل شرکت راهکار تجارت پویا سورنا به عنوان کارگزار فن بازار منطقه‌ای استان یزد گزارشی از اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ ارائه داد. وی برگزاری نمایشگاه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری را از جمله رویدادهای سال ۱۴۰۳ عنوان کرد که نیازمند حمایت مسئولین استان از فن بازار منطقه‌ای برای برگزاری این رویداد است.

در این جلسه، مدیر فن بازار منطقه ای استان یزد نیز به ارائه برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ پرداخت. محورهای اصلی این برنامه شامل بازاریابی و فروش محصولات فناورانه و دانش بنیان، تأمین سرمایه، شبکه‌سازی و شناسایی و رفع نیازهای فناورانه صنایع استان می‌باشد؛ سپس اعضا نظرات خود را در خصوص این برنامه اعلام کردند.

نیک سیرت ضمن اشاره به جایگاه فن بازار به عنوان یک عنصر مهم فرا سازمانی که مأموریت‌های آن برکات زیادی برای همه عناصر فعال در زیست بوم فناورانه استان داشته و دارد، به لزوم تأمین اعتبار دفتر فن بازار برای توسعه بازار شرکت‌های فناور و دانش بنیان از طریق بسیج منابع و امکانات موجود در استان و هدایت ظرفیت‌های بودجه‌ای و اعتباراتی دستگاه‌ها و سازمان‌ها اشاره کرد.

پارسائیان نیز به ضرورت اولویت‌بندی نیازها و چالش‌های استانی و سپس بسیج نهادهای استانی در راستای رفع این نیازها با استفاده از محصولات شرکت‌های دانش بنیان و فناور تأکید نمود. وی همچنین از برگزاری رویداد ملی فناوری یزد با تمرکز بر صنایع استان و با هدف شناسایی نیازهای صنایع و تأمین این نیازها با استفاده از ظرفیت‌های خود صنایع خبر داد و افزود برگزاری این رویداد به فن بازار منطقه‌ای استان یزد محول گردیده است.

در پایان، شاه حسینی از آمادگی استانداری یزد برای حمایت از برنامه‌های فن بازار منطقه‌ای استان خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا