تقدیر از خدمات جهاد دانشگاهی برای حمایت از جوانان صاحب ایده

نمایندە ولی فقیە در استان کردستان در دیدار با رییس جهاددانشگاهی از خدمات این نهاد برای حمایت از جوانان صاحب فکر و ایدە تقدیر کرد و خواستار توسعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی در این استان شد.

به گزارش سینا از روابط‌عمومی جهاددانشگاهی، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی نمایندە ولی فقیە در کردستان امروز پنجشنبه ۱۰ خردادماه در دیدار با دکتر حسن مسلمی‌نائینی رییس جهاددانشگاهی و هیات همراه اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰ هزار دانشجو در استان کردستان مشغول بە تحصیل هستند کە سهم بیشتری از دانشجویان را دانشگاە آزاد اسلامی در بر گرفتە است.

وی با اشارە بە اینکە در حال حاضر ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاەهای دولتی استان مشغول بە تحصیل هستند، عنوان کرد: عمق و نفوذ دانشگاەهای دولتی در استان بسیار ناچیز است و تنها دو دانشکدە اغماری دولتی در شهرستان‌های قروە و بیجار وجود دارد، لذا عنایت جهاددانشگاهی در این موضوع می‌تواند بسیار کمک کنندە باشد.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی بیان کرد: جهاددانشگاهی یک خلائی را در کشور در بحث حمایت از جوانان صاحب فکر و ایدە و دستاوردها پر کردە کە می‌طلبد پشتوانە آن تقویت شود.

وی اضافە کرد: استان کردستان دارای ظرفیت‌های فوق‌العادەای در بحث فرهنگی، صنعتی، کشاورزی، ورزشی، گردشگری و خلاقیت دارد کە نیازمند نگاە ویژە جهاددانشگاهی کشور است.

نمایندە ولی فقیە در کردستان بە توجە ویژە شهید آیت‌اللە رئیسی بە استان کردستان اشارە کرد و افزود: شهید رئیسی در دوران ریاست جمهوری خود سە بار بە استان کردستان سفر کردند و ابرپروژەهای مهم استان را افتتاح و بە بهرەبرداری رساندند.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی در ادامە سخنان خود تصریح کرد: آنچە کە در استان کردستان بسیار حائز اهمیت است، وجود جوانان صاحب ایدە و خلاقیت است کە می‌طلبد بە صورت جدی حمایت شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان کردستان ۵۴ منطقە حاشیە وجود دارد کە ۱۷ منطقە آن در شهر سنندج واقع است، ۱۶۸ هزار نفر تحت پوشش کمیتە امداد و ۶۸ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی و قریب بە ۱۰۰ هزار نفر بیکار در استان کردستان وجود دارد، بە تعبیر دیگر حدود یک چهارم از کل استان در معرض آسیب جدی قرار دارند کە باید هرچە بیشتر برای رفع آن چارەای اندیشیدە شود.

دکتر مسلمی نائینی نیز در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی نمایندە ولی فقیە در استان کردستان اظهار کرد: جهاددانشگاهی در همان ابتدای فعالیت خود مراکز تحقیقاتی مهمی را در دانشگاەها راەاندازی و بە عنوان یک نهاد دانش بنیان و پیشرو در علم و فناوری در سطح کشور مطرح است.

دکتر مسلمی نائینی با بیان اینکه این نهاد از ابتدای تشکیل در حوزەهای فرهنگی و مدیریتی بە دانشگاەها کمک شایانی کرد افزود:جهاددانشگاهی در دوران هشت سال دفاع مقدس در ساخت تجهیزات جنگی بسیار فعال بود و ۱۰۲ شهید را تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرد.

دکتر مسلمی نائینی ادامە داد: همچنین در حوزەهای پژوهشی از جملە پزشکی و سلامت اقداماتی انجام داد کە در سطح کشور غیر قابل انجام بود.

وی بە تاسیس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی اشارە و افزود: زنده یاد دکتر سعید کاظمی‌آشتیانی بنیانگذار این پژوهشگاه با دست خالی و با حداقل بودجە کار بزرگی را در حوزە سلول‌های بنیادی در کشور پایه‌گذاری کرد.

دکتر مسلمی نائینی عنوان کرد: امروزە پرچم کشور ایران در حوزە سلول‌های بنیادی در دنیا برافراشتە است و پژوهشگاە رویان جزو ۱۰ پژوهشگاە بزرگ دنیا در در این حوزه‌ شناختە می‌شود.

وی تصریح کرد: تا بە امروز ۵۰ هزار نوزاد در این پژوهشگاە متولد شدەاند کە از فروپاشی بسیاری از خانوادە‌ها جلوگیری و بە استحکام بنیان خانوادە و جوانی جمعیت در کشور کمک شایانی کردە است.

دکتر مسلمی نائینی اضافە کرد: در حال حاضر ۳.۵ میلیون زوج در کشور از مشکل ناباروری رنج می‌برند کە این مهم نیازمند اقدامات بیشتری در این حوزە است.

وی در پایان با اشارە بە اینکە یکی از رسالت‌های جهاددانشگاهی از همان ابتدا رفع نیازهای جامعە بودە است، خاطرنشان کرد: گیاهان دارویی یکی از ذخایر بسیار مهم کشور است کە متاسفانە بە صورت خام خارج می‌شود، لذا جهاد دانشگاهی در حوزە گیاهان دارویی دارای پژوهشگاە بزرگی است کە توانستە این محصولات را فرآوری و انواع و اقسام گیاهان دارویی را تولید و در داخل و خارج از کشور عرضە کند.

اکبر اسدی رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان نیز در این جلسە عنوان کرد: جهاد دانشگاهی استان کردستان، همچون سایر واحدهای سازمانی این نهاد در حوزەهای مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اشتغال و کارآفرینی فعالیت داشتە است.

وی اظهار کرد: هر کدام از این حوزەها دارای تنوع بسیاری است برای نمونە خبرگزاری ایسنا، خبرگزاری ایکنا، مرکز افکار سنجی و مرکز دانشجویی حضرت امام در بخش فرهنگی جهاد فعالیت دارند.

اسدی بە مرکز دانشجویی حضرت امام و انقلاب در جهاد دانشگاهی کردستان اشارە کرد و افزود: یکی از رویکردهای مهم و جالب این مرکز تبیین آرا و اندیشەهای امام (رە) در سطح دانشگاەها و مراکز عالی استان است.

وی بە حضور پژوهشگاە رویان در جهاد دانشگاهی اشارە و خاطرنشان کرد: در حال حاضر این پژوهشگاە ۳ هزار و ۲۰۰ عضو دارد کە بند ناف خود در آنجا ذخیرە کردەاند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا