معاون علمی رئیس جمهور تاکید کرد
هم‌افزایی ظرفیت‌های کشور در مسیر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کشاورزی

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور با تاکید بر توسعه همکاری‌ با دستگاه‌های دارای ظرفیت برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه‌های راهبردی توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان گفت: هم‌راستا با توسعه فناوری‌های رو به آینده که از اولویت‌های جدی معاونت علمی است، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، بازارسازی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلفی در دستور کار قرار داده که غذا و کشاورزی از مهم‌ترین این حوزه‌ها به شمار می‌روند.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی در آیین انعقاد موافقت‌نامه همکاری راه اندازی «مرکز هم آفرینی امنیت غذایی و زیستی پایدار» با بنیاد مستضعفان با اشاره به تعامل و همکاری معاونت علمی و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در حوزه‌های گوناگون گفت: سردار دکتر دهقان در حمایت از حرکت‌های علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، پیشگام بوده‌اند و این گام، برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان بخشی یک حرکت اثرگذار است.

معاون علمی رییس‌جمهور با بیان این‌که با توجه به محدودیت منابع موجود، برای حرکت‌های بزرگ و اثرگذار می‌بایست تمامی ظرفیت‌های کشور، یکپارچه شوند، ادامه داد: امروزه در کشور، هزینه کارها افزایش یافته، ضمن این‌که مدت زمان انجام این دست کارها نیز طولانی شده است. اگر می‌خواهیم کارهای بزرگ را در زمان کوتاه، محقق کنیم، باید با یکدیگر هم افزا و همراه شویم. می‌بایست هدف‌ها و مسیر و نحوه پیمودن گام‌ها را با یکدیگر تنظیم کنیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان این‌که ایجاد یک مرکز هم آفرینی بزرگ در حوزه امنیت غذایی و سلامت و در کنار آن ایجاد یک مرکز ملی آفرینش های فناوری های زیست مهندسی به تکمیل زنجیره ارزش این حوزه راهبردی کمک خواهد کرد، افزود: این مرکز مسیر رسیدن اندیشه و علم به فناوری در نهایت به محصول را برای ایجاد یک اقتصاد پویا و دانش بنیان هموار خواهد کرد و از مدیران بنیاد مستضعفان که این هماهنگی و هم‌افزایی را صورت دادند تشکر می‌کنم و امیدوارم فرآیند تبدیل ایده‌ها به محصول و خدمات فناورانه و دانش‌بنیان با سرعت و شتاب خوبی به جلو برود به طوری‌که در کم‌تر از یک سال شاهد خروجی ها و دستاوردها باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا