دعوت 2 فیلم ایرانی به جشنواره فیلم‌های باستان‌شناسی صربستان

با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان، 2 فیلم ایرانی طی روزهای 9 و 13 خردادماه در جشنواره فیلم‌های باستان‌شناسی صربستان نمایش داده می‌شود.
به گزارش سینا از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های باستان‌شناسی صربستان روز گذشته، سه‌شنبه (8 خرداد‌ماه) با حضور مشاور وزیر فرهنگ، رئیس موزه ملی صربستان، سفیر ژاپن، امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان، نمایندگان برخی کشورها و جمعی از متخصصان باستان‌شناسی و علاقه‌مندان صربی در موزه ملی بلگراد افتتاح شد.

در آیین افتتاحیه این جشنواره، خانم بویانا برشکویچ، رئیس موزه ملی و آکیرا ایمامورا، سفیر ژاپن در بلگراد در خصوص اهمیت برگزاری جشنواره فیلم‌های باستان‌شناسی و حضور و رقابت کشورهای شرکت‌کننده در این دور از جشنواره بین‌المللی به ایراد سخنرانی پرداختند.

در این جشنواره، ایران و ژاپن از آسیا و 6 کشور اروپایی حضور دارند. با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان، 2 فیلم زرتشتیان و ارامنه در ایران به کارگردانی «هادی داور آبادی» و «سیدمصطفی موسوی‌تبار» طی روزهای 9 و 13 خردادماه نمایش داده می‌شود.

این جشنواره با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، سفارت ژاپن، سفارت سوئیس، مؤسسه فرهنگی ایتالیا، مؤسسه سروانتس، بنیاد فرهنگ یونان، انجمن جغرافیایی روسیه برگزار می‌شود.

بنابر اعلام این خبر، نمایش بین‌المللی فیلم باستان‌شناسی در سال 1998میلادی در موزه ملی بلگراد، برای اولین بار با همکاری برگزارکنندگان جشنواره در روورتو، مجله Archeologia Viva و مؤسسه ایتالیایی فرهنگ در بلگراد برگزار شد. این نمایش از همان ابتدا به عنوان مروری بر آخرین تولیدات فیلم مستند باستان‌شناسی در نظر گرفته شد و بلگراد یکی از معدود شهرهای اروپایی است که عموم فرهنگ دوستان سال به سال این فرصت را دارند تا با تولیدات فیلم بخش‌های مختلف میراث فرهنگی منحصر به فرد و ارزشمند جهانی آشنا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا