دهقانی در آیین گرامیداشت شهدای خدمت:
«دردمندی» رئیس‌جمهور شهید او را خستگی‌ناپذیر کرده بود

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت با حضور معاون علمی رییس‌جمهور، خانواده شهدا و جامعه دانشگاهی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی در آیین گرامی‌داشت شهدای خدمت که عصر امروز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار داشت: فراتر از ارزش گذاری و ارج نهادن، شاخصه‌هایی هستند که آن‌ها را تکریم می کنیم. این نشست ها جلسات یادآوری ویژگی‌ها و صفات بازری است که شناخت این ویژگی‌ها می‌تواند ما را در شناخت وجوه اثربخشی این شهیدان والامقام و استمرار راه ایشان، مصمم کند.

دهقانی با بیان این‌که خستگی ناپذیری، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی بود که همگان بر آن وقوف داشتند و مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره داشتند، ادامه داد: خاطرم هست در سفر به کشورهای آفریقایی که ایشان را همراهی می‌کردم، شاهد 72 ساعت کار جدی، بی وقفه و بدون استراحت از این شهید والامقام بودم. استمرار در کار، پیگیری و ممارست خستگی‌ناپذیری ایشان، در حالی که بیش از هریک از اعضای تیم دولت درگیر کارها بودند، برای من شگفت آور بود.ایشان در مجموع این سفر 72 ساعته، به واقع کمتر از هشت، 9 ساعت استراحت کردند و این در حالی بود که بیش از سایرین در مسیر کار، گفت‌وگو و پیگیری حرکت می‌کردند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، دردمندی و دغدغه مردم داشتن را مهم‌ترین عامل محرک و خستگی‌نائذیر بودن آیت‌الله رئیسی دانست و افزود: همواره برایم سوال بود که فردی در قامت و سن و سال ایشان، چگونه این استقامت مثال زدنی را داشت و  معتقدم، تنها چیزی که باعث این استقامت می شود دردمندی است و تنها در این صورت است که یک انسان عادی می‌تواند  این چنین آگاه، بیدار و پر تلاش باقی بماند. آیت‌ الله رییسی به معنای واقعی دردمند مردمشان بودند و‌ از آن‌جاکه دردی که مردم می‌کشیدند را با تمام وجود حس می‌کردند، به جایی رسیده بودند که همواره نگران و در تلاش بودند و خستگی نمی شناختند.

وی با بیان این که در دنیای امروز علم و فناوری قبل از این که ابزار افتخار باشد، ابزار قدرت است، اظهار داشت: شهید رئیسی و امیرعبداللهیان باور داشتند که علم و فناوری مهمترین محور گفتمان ما با دنیاست، محوری که تمام دنیا بر روی آن اتفاق نظر دارند و ما با اتکا به توان جوانان کشورمان در آن دست برتر را داریم.

دهقانی تصریح کرد: اگر به عرصه سیاست خارجی کشور نگاه کنیم در سه سال گذشته یک سفر و مهمان خارجی را نمی بینید که در آن رئیس جمهور از توانمندی ها و برنامه های علمی و فناوری کشور سخن نگفته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا