ضرورت تحول در پژوهشگاه رویان و مجموعه جهاددانشگاهی با کمک خیرین

رییس جهاددانشگاهی در جمع خیرین پژوهش سلامت و پیشکسوتان درمان ناباروری رویان از ضرورت تحول و جهش در این پژوهشگاه و مجموعه جهاددانشگاهی با کمک خیرین سخن گفت و رییس پژوهشگاه رویان نیز خبر از تولد حدود ۵۰ هزار فرزند با کمک این پژوهشگاه داد.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی عصر امروز سه‌شنبه هشتم خرداد ماه در همایش تکریم از خیرین پژوهش سلامت و پیشکسوتان درمان ناباروری رویان که در این پژوهشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب با هوشمندی سال جاری را به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری نموده‌اند گفت: در جهاددانشگاهی و پژوهشگاه رویان این نهاد برای جهش تولید در کالا، پژوهش و ارائه خدمات سلامت، نیاز به مشارکت مردمی داریم و این را اصل می‌دانیم که با حضور خیرین تحول و جهشی در حوزه‌ها ایجاد کنیم.

رییس جهاددانشگاهی با بیان اینکه خوشحال هستیم که در ۳۳ سالگی تأسیس پژوهشگاه افتخارآمیز رویان، روزی اختصاص به تقدیر از پیشکسوتان درمان ناباروری این پژوهشگاه و بزرگداشت خیرینی که در کنار رویان به بالندگی آن کمک کرده‌اند اختصاص یافته است گفت: خداوند متعال بزرگ‌ترین تشویق را از خیرین و عالمان و وارستگان جامعه همواره انجام می‌دهد و اینان نیازی به ستایش ما نخواهند داشت.

دکتر مسلمی نائینی با بیان اینکه تأمین و ارتقای سلامت انسان‌ها و کاهش آلام و نجات جان آن‌ها فرصت گرانبهایی است که فقط نصیب بندگان خالص خدا و مورد عنایت الهی قرار می‌گیرد افزود: هر کس یک نفر را زنده کرد مثل این است که جامعه‌ای را زنده کرده است.

وی از زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی بنیانگدار پژوهشگاه رویان یاد کرد و گفت: این جهادگر فقید همیشه در اجرای امور تأکید زیاد بر رضایت خداوند داشته و اظهار می‌کردند که رییس رویان خداوند است و اکنون مؤثریم و فردا فقط اثریم.

رییس جهاددانشگاهی ادامه داد: دکتر کاظمی آشتیانی بنا به گفته همراهانشان همواره به وجود و برکات فعالیت‌های خیر در رویان باور قلبی داشتند و بر اساس این اعتقاد گروهی از خیرین را در ابتدا با رویان همراه کردند و رویان محفلی شد برای فعالیت جوانان پرانگیزه و پرتلاش و متعهد که امروزه حاصل این تلاش‌ها درخشیدن پژوهشگاه رویان در سطح ملی و بین‌المللی است که در این دوران پر از بحران‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و … وظیفه همه ما حفظ و نگه‌داشت این محققان جوان است.

رییس جهاددانشگاهی با بیان اینکه علم و فناوری در هر کشوری عامل اصلی اقتدار و افتخار است ادامه داد: خیرین در همه کشورها کارهای بزرگی انجام داده‌اند‌ و مؤسسات بزرگ پژوهشی و دانشگاه‌هایی مثل هاروارد و استنفورد حاصل کار و تلاش خیرین است.
وی در پایان با اشاره به اینکه خوشحال هستم امروز از خیرین نیک‌اندیش و بلند همتی که نیت پاک خود را در رسیدن به این اهداف و بالندگی مستعدترین و مؤثرترین نیروهای انسانی به ظهور رسانده و می‌رسانند، تکریم می‌کنیم گفت: از همراهی خیرین با جهاددانشگاهی تشکر و قدردانی می‌کنم.

در این مراسم دکتر عبدالحسین شاهوردی رییس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی نیز در این مراسم از متخصصان و خیرین به عنوان دو بال فعالیت و توسعه رویان نام برد و گفت: تاکنون حدود 50 هزار فرزند با کمک این پژوهشگاه متولد شده اند که چراغ بسیاری از خانواده ها رو روشن کرد.

عضو هیات امنای جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه امروز نام رویان در جهان با احترام خاصی یاد می‌شود گفت: نیت خیر شما خیرین و همت متخصصان ما باعث آغاز حرکتی در کشور شده  که امید را به ارمغان می‌آورد.

همچنین دکتر حسین بهاروند استاد ممتاز، موسس و رئیس پژوهشکده زیست شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان نیز در مراسم فوق با تقدیر از خیرین و نیکوکاران تاکید کرد: نیکوکاری باید به اصل زندگی ما تبدیل شود.

وی ادامه داد: کار خیر باید اصل زندگی آدمی باشد و انسان شغلش را به کار خیر تبدیل کند همانطور که همکاران ما در رویان شغلشان را به کار خیر تبدیل کرده‌اند.

بهاروند ضمن تشکر از همکاران خود که زندگیشان را برای کمک به مردم صرف کرده‌اند، گفت: با اجرای طرحی به صورت پایلوت در استان فارس می‌خواهیم به بهورزان بهداشت جنسی را آموزش دهیم تا آن‌ها این آموزش‌ها را به مردم ارائه کنند و جلوی ابتلا زنان به ناباروری، عفونت و … گرفته شود.

وی همچنین با اشاره به برخی از دستاوردهای جدید این پژوهشگاه، برخی از نیازها را برای توسعه فعالیت ها بیان کرد و گفت: به عنوان یک محقق ممنون شما خیران هستم.

گفتنی است در بخش دیگری از این مراسم برخی از خیرین به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

همچنین در این همایش همچنین اعلام شد که به کمک خیرین مرکز جامع حفظ باروری رویان آغاز به کار می‌کند.

محمدحسین رضایی، یکی از نیکوکاران سلامت‌محور رویان نیز قول همکاری برای تأمین مالی سه پروژه بزرگ رویان با همکاری یک خیر دیگر را مطرح و از تأمین مالی تهیه دستگاه‌های مورد نیاز رویان توسط خیرین حاضر خبر داد.

در پایان این مراسم نیز از پیشکسوتان حوزه درمان ناباروری محمدعلی صدیقی گیلانی، سید جلیل حسینی، فرامرز فرهی، فرید دادخواه، مهناز اشرفی، طاهره معدنی، اشرف معینی، انسیه شاهرخ تهرانی‌نژاد، احمد حسینی و مجتبی رضازاده ولوجردی تقدیر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا