اختصاص بیش از 47 میلیارد تومان برای 7 پروژه مرمتی در بازار وکیل شیراز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از اجرای 7 پروژه مرمتی بازار وکیل شیراز با اعتبار 47 میلیارد و 300 میلیون تومان خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، 8 خردادماه در آیین معارفه سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با تاکید براینکه فارس از نظر نیروی انسانی متخصص سرآمد کشور است گفت: در حوزه میراث فرهنگی افراد متخصص و کاردانی در فارس حضور و فعالیت دارند اما هم اکنون تناسبی بین نیروی انسانی و تعدد و تنوع ماموریت متناسب با آثارتاریخی در این استان وجود ندارد و امیدواریم این مشکل هر چه سریع تر مرتفع گردد.

او در  ادامه گفت: 37در صد از آثار تاریخی و طبیعی کشور در استان فارس وجود دارد و حفاظت، صیانت و مرمت این آثار همواره در اولویت قرار دارد و معاونت میراث فرهنگی یکی از بخش های مهم و تاثیر گذار در این حوزه می باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با بیان اینکه نظارت برعملکرد فعالیت های این حوزه به صورت مستمرانجام می شود افزود: تمامی فعالیت های این معاونت که شاخص ترین آن ها اجرای پروژه های مرمتی و حفاظتی است مورد رصد قرار می گیرد.

او انتصاب آقای افشین ابراهیمی به عنوان سرپرست معاونت میراث فرهنگی فارس را اتفاقی خوشایند دانست و گفت: ابراهیمی یکی از متخصصین حوزه میراث فرهنگی کشورمحسوب می شوند که اقدامات موثری در این حوزه و زمان مسولیت درسایت های تاریخی چون ارگ بم در کرمان و مجموعه جهانی پاسارگاد داشتند وامیدواریم درسمت جدید شاهد تحولات چشمگیر درسطح استان فارس باشیم.

او در ادامه به برخی از برنامه های آتی معاونت میراث فرهنگی فارس اشاره کرد و گفت: خوشبختانه پروژه بزرگ مرمت بازار وکیل با اعتبار یکصد میلیارد تومان از محل مسئولیت اجتماعی نفت در شیراز به مرحله اجرا رسیده است.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه مرمت این بازار با الهام از ۱۴ ائمه معصوم در قالب ۱۴ پروژه انجام می‌شود گفت: هم‌اکنون مناقصه 7 پروژه مرمتی این بازار تاریخی شامل اردو بازار، بازار حاجی، بازار نو (وکیل شمالی)، سرای گمرک، احمدی، روغنی ، فیل و راسته شمشیگران با اعتبار 47 میلیارد و 300 میلیون تومان منعقد شده است و مابقی پروژه‌ها نیز در شرف انعقاد قرارداد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین به برگزاری سومین جشنواره چند رسانه‌ای میراث‌ فرهنگی در شیراز اشاره کرد و گفت: جشنواره بین المللی چند رسانه‌ای میراث‌ فرهنگی یک رویداد بزرگ محسوب می شود که تعریف و اجرای به موقع و صحیح این نوع رویدادها تاثیر به سزایی در توسعه و رونق گردشگر ی از یک سو و آشناسازی عموم مردم به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی از سوی دیگر دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در واقع برگزاری این رویدادها و اقدامات رسانه‌ای که در وزارت میراث فرهنگی شکل گرفته فرصت ارزشمندی برای شناساندن و معرفی ظرفیت‌ها و پتاسیل های گردشگری و میراث فرهنگی کشورمان در ابعاد ملی و بین المللی دارد.

او همچنین یادآور شد: برگزاری این جشنواره‌ها و رویدادها در سطح کشور به ویژه فارس می‌تواند این استان را به کانون توجه و مقصد سفر تبدیل کند.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس، در این مراسم که با حضور معاونین اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان و کارشناسان حوزه میراث فرهنگی برگزار شد، افشین ابراهیمی مدیر پایگاه میراث جهانی منظر باستان شناسی ساسانی فارس به عنوان سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس معرفی شد.

افشین ابراهیمی فارغ التحصیل مقطع دکتری مرمت آثار تاریخی، دانشگاه هنر اصفهان، (رتبه ممتاز) است. برخی از سوابق اجرائی و اداری او بدین شرح است: مدیر پایگاه میراث جهانی منظر باستان شناسی ساسانی فارس، مدیر پایگاه میراث جهانی باغ پاسارگاد، مدیر پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن ،مدیر پایگاه قنوات میراث جهانی اکبر آباد و قاسم آباد بم، مدير پايگاه ميراث فرهنگي ارگ بم كرمان، مدير پايگاه ميراث فرهنگي روستاي تاريخي قهي اصفهان، مسئول بخش مطالعات آثار خشتی و گلین پایگاه میراث جهانی چغازنبیل، مسئول بخش مطالعات آثار خشتی و گلین پایگاه میراث جهانی تخت جمشید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا