42 درصد تسهیلات کسب و کار به فارغ التحصیلان داده می شود

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی همدان با اشاره به سیاستگذاری توسعه فضای کسب و کار گفت: امسال ۴۲ درصد تسهیلات باید مختص فارغ‌التحصیلان شود تا به اشتغال آنها کمک کنیم.

یوسف شعبانی در جمع اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مرکز بهار اظهار کرد: در فضای کسب و کار امروز با چالش بیکاری فارغ‌التحصیلان روبرو هستیم که با ارائه راهکارهای ارتباط منطقی بین دانشگاه و صنعت باید با آن مقابله کنیم.
وی اضافه کرد: تعداد بیمه‌شدگان اجباری در ابتدای سال ۱۴۰۲، ۱۴۱ هزار نفر بود که پایان سال به ۱۴۹ هزار نفر رسید که نشان از رونق واحدهای صنعتی استان دارد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: علیرغم وجود مشکلات، فضای کسب و کار راکد نیست و برخی از مشکلات ناشی از سوء مدیریت‌ها و تحریم‌هاست.
وی به سیاستگذاری امسال در توسعه فضای کسب و کار استان اشاره کرد و گفت: امسال ۲۵ درصد تسهیلات در اختیار شهرستان، باید مختص فارغ‌التحصیلان باشد تا به اشتغال آنها کمک کنیم.
شعبانی خاطرنشان کرد: ۴۲ درصد تسهیلات اشتغالزایی استان در فضای کسب و کار، باید با حضور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشد.
وی گفت: طبق سیاست‌ها، ۲۵ درصد کل تسهیلات باید به حوزه تعاون و تشکیل و توسعه تعاونی و رونق کسب و کار در تعاونی‌ها اختصاص یابد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی همدان تصریح کرد: سهم استان از تسهیلات مشاغل خانگی ۱۷۰ میلیارد تومان است تلاش می‌کنیم این تسهیلات در حمایت از مشاغل خانگی و مشاغل خرد به کار گرفته شود.
وی اظهار کرد: برای توسعه فضای کسب و کار و رونق اقتصاد تعاونی از تسهیلات مندرج در تبصره ۱۸ قانون بودجه و قانون بخش تعاون استفاده خواهیم کرد.
شعبانی با تاکید بر تربیت نیروی انسانی ماهر در دانشگاه‌ها گفت: این ظرفیت در برنامه هفتم توسعه ایجاد شده و مشوق‌های بیمه‌ای برای کارفرمایان و کارورزی در راستای جذب نیروی کار تحصیلکرده، در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: وجود فیلتر در ورودی دانشگاه‌ها و هدایت شغلی بر اساس قابلیت و توانمندی و ظرفیت‌های موجود، مطمئناً به موفقیت می‌انجامد و به پویایی بازار کار کمک خواهد کرد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی همدان با تاکید بر استفاده دانشجویان از فضای واقعی برای بررسی‌ علمی گفت: باید ریسک ورود به بازار کار را پذیرفت و ترس و واهمه افراد را برای ورود به بازار کار بگیریم.
گزارش: فاطمه عزیزی هرمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا