حضور پژوهشکده بیوتکنولوژی صنعتی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در نمایشگاه آیفارم مشهد

معاون آموزشی و پژوهشی پژوهشکده بیوتکنولوژی صنعتی جهاددانشگاهی خراسان رضوی از حضور این پژوهشکده در نمایشگاه آیفارم مشهد خبر داد.

به گزارش سینا از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر «مریم عامری» با بیان این مطلب افزود: نمایشگاه ملی آیفارم به عنوان بخشی از زنجیره نمایشگاه جامع کشاورزی با هدف معرفی توانمندی‌های داخلی در حوزه‌های مرتبط با باغبانی و گلخانه در شهر مشهد از 9 الی 12 خرداد 1403  برگزار می‌گردد.

وی تصریح کرد: به دلیل کمبود منابع آب و خشکسالی شدید، تغییر شیوه کشت از فضای باز و سنتی به فضای گلخانه‌ای راهکاری مناسب در شرایط فعلی کشور می‌باشد.

عامری ادامه داد: با توجه به قوانین زیست محیطی وضع شده از جمله قانون هوای پاک مصوب سال 1396، قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا مصوب سال 1374، ماده 113 منشور حقوق شهروندی، قانون جهانی عمل کربن صفر سال 1978، معاهده پیمان پاریس در رابطه با کاستن از انتشار گاز گلخانه‌ای و تصویب نامه در خصوص تعیین حد مجاز انتشار آلاینده های هوا مصوب سال 1397، صنایع آلاینده ساز از قبیل مجتمع‌های صنعتی، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، کارخانجات سیمان و پتروشیمی می‌بایست به سمت کاهش گاز گلخانه‌ای برنامه‌ریزی توسعه‌ای داشته باشند.

معاون آموزشی و پژوهشی پژوهشکده بیوتکنولوژی صنعتی جهاددانشگاهی خراسان رضوی عنوان کرد: این پژوهشکده در این نمایشگاه توانمندی­ها و پروژه­های مشترک خود در حوزه بیوتکنولوژی صنعتی و فنی-مهندسی را معرفی می‌نماید.

به گفته عامری، گلخانه‌های تحت فشار  CO2، استفاده از کاتالیست‌های فلزی در پالایش هوای ورودی صنایع به گلخانه­ها، طراحی و ساخت plant factory، سیستم‌های پرورش قارچ‌های دارویی، بیوتکنولوژی درختان مایع جلبکی از جمله پروژه‌های مشترک در ذیل بیوتکنولوژی و فنی مهندسی می‌باشند که در این نمایشگاه ارائه می‌شوند.

وی به برگزاری نشست‌های تخصصی در طی این مدت توسط پژوهشکده بیوتکنولوژی صنعتی جهاددانشگاهی خراسان رضوی اشاره و خاطرنشان کرد: از علاقمندان دعوت می‌کنیم تا از پروژه‌ها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی در سالن مفاخر، غرفه B1 بازدید نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا