طرح راهبری زنجیره ارزش دارو در پارک‌ علم و فناوری البرز اجرا می شود

معاون وزیر علوم در دیدار با رییس و مدیران پارک علم و فناوری البرز از اجرای طرح راهبری زنجیره ارزش دارو در پارک‌ علم و فناوری البرز خبر داد.
   به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، دکتر سجاد محمد علی نژاد در جلسه ای که با حضور رییس و مدیران پارک‌ علم و فناوری البرز در دفتر معاونت نوآوری و فناوری وزارت عتف برگزار شد، گفت: طرح راهبری زنجیره ارزش دارو در پارک‌ علم و فناوری البرز با هدف ایجاد دبیرخانه زنجیره ارزش در حوزه دارو اجرا می شود.
محمد علی نژاد تصریح کرد: توسعه فناوری در پارک‌ های علم و فناوری موضوع مهمی است و زنجیره ارزشی است که باید با مزیت منطقه ای می بایست در یک راستا باشد.

وی در ادامه ضمن قدر دانی از تلاش های پارک علم و فناوری البرز در حوزه مالکیت فکری گفت: حوزه مالکیت فکری برای ما بسیار مهم است و سیاست گذاری توسعه و ترویج مالکیت فکری و نیز برنامه های این حوزه از طریق دبیرخانه آن که در پارک علم و فناوری البرز مستقر است دنبال می شود.
معاون نوآوری و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن تشریح برنامه های دبیرخانه و وزارت علوم در حوزه مالکیت فکری یادآور شد: این طرح چندین فاز دارد و در فازه اول طرح که شامل برنامه توانمندسازی کارشناسان مالکیت فکری است کارشناسان و نمایندگان دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری آموزش می بینند و دوره توانمند سازی را طی می کنند، همچنین در راستای برنامه های آموزشی و توانمندسازی، کارشناسان مالکیت فکری نیز مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. موقعیت مناسب پارک علم و فناوری البرز در حوزه دارو مهندس مهدی عباسی ضمن نشان دادن نقشه زنجیره ارزش پیشنهادی استان‌های کشور در حوزه دارو که توسط وزارت کشور تایید و تهیه شده بود، گفت: موقعیت مناسب پارک علم و فناوری البرز در حوزه دارو موجب شده تا مسئولان ملی و محلی به این پارک نگاه ویژه ای داشته باشند.
رییس پارک علم و فناوری تصریح کرد: بررسی فرصت های صنعت سلامت در کشور بسیار اهمیت دارد، ۵۸۹ شرکت دانش بنیان دارویی در کشور داریم ۲۴شرکت دارویی در پارک‌ علم و فناوری البرز فعالیت دارد و مرکز هم آفرینی دارو نیز در پارک علم و فناوری البرز فعال خواهد شد.
وی افزود: استان البرز ۴۶۸ شرکت دانش بنیان دارد و از این حیث رتبه ۴کشور را دارد و خوشبختانه استان البرز با داشتن ۶۰ شرکت دارویی دانش بنیان رتبه ۲کشوری را دارد.
در ادامه این جلسه نیز به ارائه گزارشی مختصر از فعالیت دبیرخانه سیاست گذاری توسعه و ترویج مالکیت فکری مستقر در پارک علم و فناوری البرز پرداخته و نیز روند اجرایی برگزاری دوره های توانمندسازی و آموزش اساتید دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بصورت آفلاین و آنلاین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا