سرمایه گذاری 80 میلیون یورویی هلند روی ریزتراشه‌

آرین کربلائی: یک شرکت هلندی به نام ASML   اعلام کرد: 80 میلیون یورو را طی 10 سال در همکاری با دانشگاه فناوری آیندهوون برای آموزش 100 دانشجوی دکترا در زمینه‌هایی مانند فیزیک پلاسما، مگاترونیک، اپتیک و هوش مصنوعی برای فناوری تراشه سرمایه گذاری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری سینا، این میزان سرمایه‌گذاری توسط بزرگترین شرکتی که با بخش دانشگاهی هلند انجام داده، نشان می‌دهد که مقامات این کشور می‌خواهند خود را در باشگاه تراشه‌های دنیا حفظ کنند. چرا که از این اقدام به عنوان یک همکاری بلندمدت و البته منحصر به فرد یادشده و قرار است که در نهایت بیش از 100 میلیون یورو توسط 2 شرکت TU/e و ASML در تحقیقات و تأسیسات فناوری تراشه در آیندهوون سرمایه‌گذاری شود.

بر اساس اعلام رسانه‌های هلنید، دانشجویان دکترا به جای کار کاربردی مستقیماً برای محصولات ASML، تحقیقات بنیادی را انجام خواهند داد و  هدف این سرمایه گذاری فراهم کردن استعدادهای تخصصی در ASML و بخش فناوری منطقه Brainport است که یک گلوگاه بزرگ برای برنامه‌های رشد ASML به شمار می‌آید.

ASML   که برنامه‌های قبلی برای انتقال بیشتر تحقیقات به TU/e را لغو کرده حالا در حال بررسی طرح توسعه در محل تولید دوم در نزدیکی فرودگاه آیندهوون است و  این سرمایه گذاری با پروژه بتهوون 2.5 میلیارد یورویی دولت هلند برای حمایت از رشد بخش فناوری پیشرفته در منطقه برابانت هماهنگ است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا