خبرگزاری سینا گزارش می‌دهد
درآمد 30 میلیارد دلاری صنایع خلاق ایالت پنسیلوانیا

آرین کربلائی: بخش خلاق ایالت پنسیلوانیا آمریکا در سال 2022 بیش از 30 میلیارد دلار به اقتصاد این ایالت افزوده که نسبت به سال 2021 رشدی 6.8 درصدی را نشان می‌دهد براساس داده‌های جدید از آژانس اقتصادی آمریکا (BEA) و موسسه ملی هنر(NEA)، پنسیلوانیا در سال 2022 در رتبه هفتم در کشور برای اشتغال در این بخش و در رتبه هشتم تولید ناخالص داخلی این ایالت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری سینا، داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که صنایع خلاق به تولید ناخالص آمریکا در سال 2022 کمک معنی‌داری کرده است. به گونه‌ای که این بخش از اقتصاد پنسیلوانیا باعث استخدام بیش از 175 هزار نفر شده و میزان حقوق پرداختی هم بالغ بر 14 میلیارد دلار برآورد شده است.

سوزان اس. کوهن، رئیس شورا صنایع خلاق ایالت پنسیوانیا اعلام کرد: شورای هنرهای پنسیلوانیا صنایع خلاق را حمایت و در آن سرمایه‌گذاری می‌داند. او همچنین افزود: آمارهای رسمی نقش بخش خلاق پنسیلوانیا در رشد و توسعه اقتصادی این ایالت را برجسته می‌کنند که به تبع آن، حیات و زندگی یک جامعه، سرمایه‌گذاران، ساکنان و بازدیدکنندگان آن را تقویت می‌کند.

شرکت ساتلایت که وضعیت تولید هنر و فرهنگ را رصد می‌کند، ارزش اقتصادی سالانه تولید هنر و فرهنگ از 35 صنعت شامل شرکت‌های تجاری و غیرانتفاعی را  را زیر ذره‌بین دارد و می‌گوید: در سطح ملی، در سال 2022، صنایع هنر و فرهنگ به میزان 1.1 1.1 تریلیون دلار به اقتصاد آمریکا کمک کرده و سهم 4.3 درصدی از تولید ناخالص این کشور را به خود اختصاص داده و برای نزدیک به 5.2 میلیون نفر شغل ایجاد کرده است.

کارل بليشک، مدیر اجرایی شورای هنر پنسیلوانیا گفت: این شورا از شغل‌های خلاق حمایت می‌کند، جوامع را بنا می‌کند، الهام بخش یادگیری مادام‌العمر و پیشگام نوآوری  از طریق فرصت‌های تامین مالی خود است و

او نیز افزود: داده‌های رسمی ارزش این کار را به صورت گسترده نشان می‌دهد که از طریق سرمایه‌گذاری در تولید هنر و فرهنگ، ایجاد کارگاه‌های آموزشی خلاق، دسترس‌پذیری، توانمندسازی،  باعث تقویت آموزش شده و رشد و پایداری کسب و کارهای کوچک خلاق و کارآفرینان خلاق. را به ارمغان می‌آورد.

این شورا همه ساله صدها برنامه و فرصت را برای سازمان‌ها و نوآوران در سطح گسترده‌ای در بخش خلاق پنسيلوانيا فراهم مي‌كند، که شامل حمایت از كسب و كار مانند مركز شيشه‌كاري پيتسبرگ؛ تأمين منابع مالي براي رويددادهاي هاي منحصر به فرد كه به تحريك اقتصاد هاي محلي كمك مي كنند تا كسب و كار هاي حياتي براي خيابان هاي اصلي پر رونق سراسر پنسيلوانيا تأسيس و رشدياب یابند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا