فارس با کسب رتبه های ممتاز کشور در مسیر قله قرار گرفته است

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس از شکوفایی استعدادهای استان در عرصه های مختلف خبر داد و فرمایشات مقام معظم رهبری را چراغ راه پیشرفت و تعالی دانست.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، محمد فرخ زاده در ویژه برنامه تجلی همدلی که به مناسبت سالروز سفر تاریخی مقام معظم رهبری به لارستان برگزار شد، اظهار داشت: جنوب فارس مهد علما، دانشمندان، اسوه های خیرخواهی و خاستگاه نیکوکاران است.

وی تنوع و هم زیستی مذاهب را فرصتی برای وحدت و پیشرفت دانست و افزود: برپایی ویژه برنامه تجلی همدلی نشان از اتحاد و انسجام مثال زدنی اهالی فرهیخته جنوب فارس و منطقه بزرگ لارستان دارد که باید به عنوان الگویی فاخر در همدلی مدنظر همه استان و کشور قرار گیرد.

فرخ زاده با اشاره به فرمایشات رهبری که از فارس به عنوان «استان در قله» یاد می کنند، اظهار داشت: استان پهناور فارس در سفر مقام معظم رهبری موفق به اخذ مدال های متعددی شد که از مهمترین آنها می توان فارس در قله، دارالعلمی در دارالعلم، دیار فرزانگان و نامگذاری شهر شیراز به سومین حرم اهل بیت «ع» و… اشاره کرد.

معاون استاندار فارس خواستار صیانت از راهبردهای مقام معظم رهبری شد و اظهار داشت: استان فارس رتبه اول تولید محصولات باغی و رتبه دوم محصولات کشاورزی، قطب الکترونیک، بزرگترین خواستگاه خیرین کشور و قطب گردشگری و زیارت را در اختیار دارد و دانشگاه های استان نیز از قطب های مهم علمی کشور برشمرده می شوند.

وی افزود: فارس در حال افزایش خطوط ریلی، آزاد راهی، فرودگاه‌های داخلی و بین المللی و توسعه و ایمن سازی جاده های فارس مازاد بر 21 هزار کیلومتر فعلی می باشد.

نماینده استاندار فارس در سالروز سفر رهبری به جنوب فارس اظهار داشت: آزاد راه شیراز- اصفهان در مدار بهره برداری قرار گرفته و آزاد راه شیراز بوشهر آغاز و خطوط ریلی جنوب استان به غرب و اتصال به استانها هرمزگان و بوشهر و خوزستان و انتقال آب دریا به اقصی نقاط استان و فلات مرکزی شروع مثبتی برای قدرتمند کردن بیش از پیش استان فارس می‌باشد‌.

وی از استان فارس به عنوان سرزمین فرصت ها یاد کرد و خاطرنشان ساخت: وجود هفتاد شهرک صنعتی، توسعه مناطق ویژه اقتصادی، نهضت بزرگ آبخیزداری، شکل گیری بزرگترین انجیرستان دیم خاورمیانه و احیای قطب الکترونیک، نهضت ایجاد مراکز گلخانه ای و کشت گیاهان دارویی در راستای تقویت ظرفیت های استان مورد توجه قرار دارد.

فرخ زاده با اشاره به سرآمد بودن فارس در حوزه پزشکی افزود: بالاترین آمار پیوند و عمل های جراحی نادر و کم نظیر در جهان متعلق به زیرساخت های درمانی فارس است و با احداث شهرک سلامت این روند تقویت خواهد شد.

معاون استاندار فارس، فرمایشات مقام معظم رهبری را انگیزه ای مضاعف برای در مدار پیشرفت قرار گرفتن دانست و اظهار داشت: تمامی تلاش خود را در راستای قرارگیری فارس در قله بکار می گیریم، هر چند که هنوز مسیرهای ناهموار، کسری اعتبار و بودجه و جای خالی مگا پروژه های بزرگ پیش رو است.

فرخ زاده با بیان اینکه راه طولانی برای شکوفایی استعدادهای پیش رو داریم، بیان داشت: اتحاد، انسجام، تلاش مضاعف، کار اثربخش، دشمن شناسی و هوشمندی، پیگیری و اخذ امتیازات ویژه از کشور رمز پیروزی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا