مدیر کل تبلیغات وزارت ارشاد رویداد جایزه فارس در اینوتکس ۲۰۲۴ در پارک فناوری پردیس اعلام کرد امیدواریم تبلیغات محور حرکت، گفتگو و سازش در کشور و نیز دربین کشورها شود.
عباس محمدیان در این مراسم افزود: تبلیغات تاریخچه کهن در فرهنگ ایران باستان دارد،امروز ۵۰سالگی این رویداد را جشن می گیریم. وی بیان کرد: «امروز برکات و ثمرات نیم قرن فعالیت در زمینه تبلیغات شکل گرفته امروز را باید به عنوان یک افتخار و نقشه راه آیندگان بدانیم. امروز در محل پارک فناوری که خلاقیت ها و فناوران جمع شدند، امروز ما مدیون تلاش گذشته افراد در تبلیغات هستیم و باید این تلاش ها ادامه داشته باشد.»
به گفته محمدیان سازمان تبلیغات جهانی میتواند برنامه های مهمی در فرهنگ و مسائل دیگر داشته باشد: «پتانسیلی که در تبلیغات است در هیچ ابزاری نهفته نیست،نسل آینده ما نیاز است که با تبلیغات، با دنیا پیوند گسستنی پیدا کند.» وی یادآور شد: «سهم جوانان در تبلیغات بسیار ناچیز است و باید این ظرفیت در اختیار جوانان قرار گیرد.»
محمدیان باور دارد امروز تبلیغات در گام اول آگاهی می بخشد،آگاهی از چگونگی زیستن و بعد از آگاهی شناخت را به دنبال دارد و بعد از آن رفتارها است که در جامعه بروز و ظهور می کند: «ما الان در اقیانوسی از تبلیغات قرار داریم که جوانان فراموش شده اند،نسل جوان باید این امر را به نسل بعد منتقل کند.» او در ادامه اظهار داشت: «برای پاسداشت میهن کهن و باستانی ایران نیاز است که تبلیغات را چاشنی کار خود کنند ما امروز در عرصه فناوری جایگاه داریم و می توانیم در زمینه تبلیغات نیز جایگاه داشته باشیم.»
وی در خاتمه صحبتهای خود گفت: «تبلیغات سند ماندگار هر رویدادی است اگر رویکرد مدیران ما به تبلیغات باشد و از آن در خدمت جریان های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی قرار دهند، مسولیت اجتماعی مسولان نیز بسیار سنگین تر خواهد شد، اگر مسولان جایگاه مسولیت اجتماعی خود می دانستند امروز با ناامیدی روبرو نبودیم، متولیان امر تبلیغات مسئولیت شدید در پیوند نسل اول تبلیغات با نسل بعد دارند.»
گفتنی است این رویداد با نام «فارِس ابراهیم ابوحمد» به عنوان یکی از بزرگترین نسل آفرینان رسانه و تبلیغات در قرن بیستم، نام گذاری شده است.
جایزه «فارِس» در حوزه مسئولیت اجتماعی و پرورش ستارگان آینده، بر معرفی افرادی تمرکز دارد که برای تعالی نسل بعدی و تمهید شرایط رشد استعدادهای جوان نقش ویژهای ایفا کردهاند.
سازمان جهانی تبلیغات به عنوان نهاد بین المللی حوزه ارتباطات و بازار (MARCOM) از سال ۱۹۳۸ (۷ سال قبل از شکل گیری سازمان ملل متحد) به استانداردگذاری، نظم گدهی، طراحی رگولاتوری و سلف رگولاتوریها، آموزش، انتقال فناوری و تکثیر و انتقال دانش در عرصه بینالمللی میپردازد و امروز با بیش از ۸۶ عضو جهانی، از بالاترین سطح تأثیرگذاری در بین متخصصان و جوانان حوزه رسانه، مارکتینگ، تبلیغات و توسعه بازار برخوردار است.
«فارس ابوحمد» نیز که طی پنج دهه فعالیت حرفهای در سازمان جهانی تبلیغات (IAA)، چهار دوره قائممقام و سه دوره پرزیدنت و دبیرکل این سازمان بوده است، به عنوان موثرترین حامی رشد و تعالی جوانان کشورهای کم گبرخوردار شناخته شده و بسیاری از بزرگان تبلیغات و رسانه در کشورهای آسیایی و اروپایی در زمره شاگردان او هستند.
این رویداد در استیج اینوتکس با حضور و سخنرانی اساتید برجسته و چهرههای شاخصی از کشورهای هلند، استرالیا، روسیه، چین، ترکیه، مالزی، لبنان و شماری از اعضای هیئت مدیره سازمان جهانی تبلیغات (IAA) برگزار شد.