مشارکت 50 درصدی کمیته امداد در تامین‌ مالی طرح‌های معطوف به مددجویان

توافق نامه همکاری معاونت علمی و کمیته امداد امام‌خمینی(ره) با هدف حمایت و اجرای پروژه‌های آبادانی و پیشرفت‌ فناورانه به منظور ایجاد اشتغال پایدار، حل مسائل و رفع چالش‌های مناطق‌محروم و تکمیل زنجیره ارزش محصولات مبتنی بر ظرفیت‌های مناطق مختلف کشور 16 اردیبهشت ماه در محل معاونت علمی منعقد شد.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع ­رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌­بنیان ریاست­ جمهوری، این توافق نامه به منظور تحقق سیاست‌ها و منویات ابلاغی مقام معظم رهبری، آبادانی و پیشرفت فناورانه مناطق کمتربرخوردار، تبلیغ و ترویج مفهوم وقف فناورانه، هم‌افزایی و توسعه همکاری‌های مشترک، بهره‌مندی از ظرفیت سامانه‌های تامین‌مالی جمعی، کمک های مردمی و مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ به منظور افزایش مشارکت‌های مردمی امضا شد.

حبیب‌الله ‌آسوده به نمایندگی از کمیته‌ امداد‌ امام‌خمینی، حمیدرضا‌ شکری و عبدالمجید مرشدی، به نمایندگی از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش ­بنیان ریاست­ جمهوری طرفین این توافق نامه بودند.

گفتنی است  موضوع این توافق‌نامه، تسهیل خرید کالا و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان،  فناور و خلاق، حمایت و اجرای پروژه‌های آبادانی و پیشرفت‌ فناورانه به منظور ایجاد اشتغال پایدار، حل مسائل و رفع چالش‌های مناطق‌محروم و تکمیل زنجیره ارزش محصولات مبتنی بر ظرفیت‌های مناطق مختلف کشور است.

از تعهدات کمیته امداد امام خمینی(ره) در این توافق­‌نامه می­توان به معرفی طرح‌ها و پروژه‌های آبادانی و پیشرفت فناورانه، مشارکت 50 درصدی در تامین‌مالی پروژه‌ها و طرح‌های معطوف به مددجویان کمیته امداد امام خمینی، عقد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور معرفی شده توسط دبیرخانه برنامه ملی آبادیران برای اجرای پروژه‌ها، ابلاغ این توافق‌نامه به واحد‌های تابعه در راستای ترویج و بسترسازی مناسب به منظور مشارکت حداکثری مردم در تامین‌مالی پروژه‌ها و … اشاره کرد.

راهبری سامانه تامین مالی جمعی آبادیران به منظور معرفی پروژه‌های آبادانی و پیشرفت فناورانه، احصاء فهرست شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور واجد شرایط برای پاسخگویی طرح‌ها و پروژه‌های آبادانی و پیشرفت و معرفی آنها به کمیته امداد امام خمینی، تعامل با نهادهای متولی آبادانی و پیشرفت برای تعریف طرح و پروژه در سامانه تامین مالی جمعی آبادیران، تعامل با نهادهای آبادانی و پیشرفت و شرکت‌های بزرگ برای تامین‌مالی پروژه‌ها و … از تعهدات دبیرخانه ملی آبادیران است.

 در نهایت دفتر تامین مالی هم مواردی همچون کمک مادی و معنوی به توسعه سامانه تامین‌مالی جمعی آبادیران و اولویت‌دهی و تسریع در ارائه خدمات مالی به شرکت‌های ارائه دهنده کالا و خدمات در قالب این توافق‌نامه از طریق نهادهای حاکمیتی را متعهد شد.

 گفتنی است مدت اعتبار توافق‌نامه از تاریخ انعقاد پنج سال شمسی تعیین شد و در صورت تمایل به تداوم همکاری از سوی طرفین با رعایت قوانین و ضوابط و مقررات برای سال‌های آتی قابل تمدید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا