افزایش ۵۰ درصدی نگرش مثبت دانشجویان نسبت به ازدواج‌های دانشجویی

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش ۵۰ درصدی نگرش مثبت دانشجویان نسبت به ازدواج‌های دانشجویی خبر داد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی وزارت علوم، ابراهیم نعیمی در گفت‌وگو با فارس در رابطه با ازدواج‌های دانشجویی گفت: در پرسش‌نامه‌ سیمای زندگی مولفه‌های سبک زندگی دانشجویان را در سلامت جسمانی، روانی و معنوی، اجتماعی استخراج کردیم، سیمای زندگی هر ۲ سال یک بار انجام می‌شود و آخرین پرسش‌نامه سیمای زندگی در سال ۱۴۰۰ انجام شد که ۳۵درصد دانشجویان نگرش مثبتی نسبت به ازدواج دانشجویی داشتند.

وی افزود: اما آماری که در خردادماه سال گذشته از جامعه ۷۰هزار نفری دانشجویان دریافت کردیم، ۸۵ درصد دانشجویان نسبت به ازدواج دانشجویی اقبال و نگرش مثبتی داشتند.

نعیمی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه متولی ازدواج‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری است ما داده‌ها را به نهاد انتقال دادیم که از این فرصت نگرش مثبتی که وجود دارد در توسعه ازدواج‌های دانشجویی استفاده کنند.

وی در پایان گفت: هر مقدار دانشجویان نسبت به ازدواج دانشجویی اقبال و نگرش مثبتی داشته باشند، این مسأله توسعه پیدا می‌کند و از آسیب‌های روانی و اجتماعی جلوگیری می‌شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا