نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

همت جمعی سازمان‌های اجرایی خراسان جنوبی برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها

جلسه‌ای با حضور رحیمی، بازرس کل استان خراسان جنوبی، ذاکریان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و مجیدی رئیس پارک علم و فناوری استان برگزار شد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، در ابتدای جلسه، هشیار مقدم، رئیس مراکز رشد استان، ضمن عرض خیر مقدم به حضار و تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گزارش مختصری از شرایط شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان، ظرفیت‌ها، برنامه‌ها و همچنین نقاط قوت و ضعف موجود ارائه کرد.
در ادامه رحیمی، بازرس کل استان، به استفاده بیش از پیش از ظرفیت این شرکت‌ها و تلاش در جهت رفع موانع موجود تأکید کرد. در گام بعدی، تعدادی از شرکت‌های سرآمد استان ضمن معرفی محصولات و دستاورد‌های خود جهت بهره‌برداری بیش از پیش توسط سازمان‌های اجرایی، برخی از چالش‌های خود را در تعاملات با سازمان‌های دولتی مطرح کرده و خواستار پیگیری مجدانه در جهت رفع آن‌ها شدند.
سپس قاسمی، بازرس اداره کل بازرسی استان، پیشنهاداتی از جمله تشویق سازمان‌های اجرایی جهت عقد قرارداد خرید محصولات، تعیین رابط و همچنین انتصاب مشاور جهت تعامل با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و همچنین تشکیل مراکز رشد مشترک را جهت بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در زیست‌بوم کارآفرینی استان پیشنهاد کرد.
در پایان جلسه نیز مجیدی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ضمن جمع‌بندی مطالب مطرح شده در جلسه، خواستار تهیه گزارش شناخت و آسیب‌شناسی جامع چالش‌های زیسب‌بوم کارآفرینی استان و انعکاس آن به مراجع عالی با کمک اداره کل بازرسی استان شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل