برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در دانشگاه پیام‌نور شیراز

نخستین جشنواره بازیهای روستایی و بومی محلی دانشگاه پیام نور استان فارس در مرکز دانشگاهی این دانشگاه در شیراز برگزار شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور امروز ۲۱ اسفندماه در آیین افتتاحیه این جشنواره اظهار داشت: بازی های بومی و محلی می تواند ارتباط بین نسل قدیم و جدید را استحکام و با هویت اصلی خودمان اشنا شویم.

مهدی محمدی افزود: علاوه بر آن این بازی‌ها یکی از ابزارهای قدرتمند بالا بردن توانایی های جسمی و ذهنی افراد هستند.

محمدی ادامه داد: ممکن است بسیاری از آقایان و خانم‌های حاضر در جمع بعضی از بازی‌هایی که در گذشته انجام می‌گرفته را به دست فراموشی سپرده باشند که در این جشنواره‌ها موجب تجدید خاطره می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور خاطرنشان کرد: سال پیش دانشگاه پیام نور کشور مقام نخست بازی‌های بومی محلی را در میان دانشگاه‌های وزارت علوم داشته و پیشتازی این دانشگاه در اجرا و نگه داشتن بازی‌های بومی و محلی را نشان می‌دهد.

در ادامه مسئول تربیت بدنی دانشگاه پیام نور فارس درحاشیه این مراسم اظهار داشت: این جشنواره با هدف احیای آداب و رسوم محلی استان فارس و با حضور اقوام مختلف از سراسر استان برگزار شد.

محسن کریمی افزود : دانشگاه پیام نور فارس یکی از دانشگاه های استانی است که در کشور این مراسم را برگزارکرد تا فرهنگ وآداب و رسوم محلی خود را به نسل جدید انتقال دهد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری بازی‌های بومی محلی زنده نگه داشتن فرهنگ بومی است که در پویایی و شادابی جامعه تاثیرگذار می‌باشد.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس، وی اضافه کرد: بازی‌های بومی و محلی لی لی، هفت سنگ، کمربازی، حرکات آئینی و سازها و آوازهای محلی از جمله بازیها و مسابقات این جشنواره است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا