معرفی توانمندی ایران در زمینه گل در یک نشریه بین المللی

 محمد رضا شفیعی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در «فلورا کالچر» که یک مجله بین المللی در زمینه گلکاری است ضمن انتشار توانمندی ایران در زمینه تولید و صادرات گل و گیاهان زینتی، خبر برگزاری اولین سمپوزیوم بین المللی گل که از 11 تا 14 اردیبهشت ماه سال آینده در رامسر برگزار خواهد شد نیز منتشر شده است.

وی اظهار کرد: انتشار این مطالب در جراید بین المللی تاثیر بسزایی در توسعه صادرات و بازرگانی خارجی تولیدات گل و گیاهان می گذارد.
شفیعی بیان کرد: کنگره تخصصی بین المللی گل و گیاهان زینتی بومی در تاریخ عنوان شده در رامسر برگزار می شود.
وی ادامه داد: محور این سمپوزیوم بین المللی بر روی گیاهان زینتی مقاوم به خشکی، تنوع زیستی و منابع ژنتیکی، محافظت و پایداری اکولوژیکی، ژرم پلاسم و اصلاح کلاسیک، راهبرهای اصلاح پیشرفته، فیزیولوژی گلدهی و کاشت، طراحی فضای سبز شهری و اهلی کردن گیاهان زینتی وحشی است.
شفیعی افزود: این کنگره با همکاری پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی ایران (محلات)، انجمن علمی گل و گیاهان زینتی ایران، انجمن بین المللی باغبانیISHS که مقر آن در بلژیک است برگزار می شود.
وی گفت: این کنگره علمی و تخصصی همزمان با نمایشگاه گل رامسر برگزار می شود و تاکنون ده ها دانشمند خارجی برای شرکت در آن ثبت نام کرده اند.
پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات شامل بخش های اصلاح، تکثیر و پرورش، گیاه پزشکی، تحقیقات خاک و آب، بیوتکنولوژی، عرضه، نگهداری و محیط های تولید، تحقیقات اقتصادی و بازاریابی در سال 1375 راه اندازی شده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا