بهبود زیرساخت های گردشگری یک گام مهم برای حفظ جواهر تاریخی کشور است

به گفته یک فعال فرهنگی، از آنجا که شیراز با دارا بودن ثروت‌های فراوان گردشگری، می‌تواند یکی از مقاصد برجسته جهانی گردشگری باشد، لازم است صنعت گردشگری و توسعه آن، در سیاستگذاری ها بیش از پیش مد نظر قرار بگیرد.

منصوره طاهری در گفتگو با خبرنگار سینا پرس فارس، شیراز را مبدأ آشنایی با ایران توصیف کرد و گفت: از گذشته تا حال، شیراز به عنوان جواهری در دامنه‌های فارس شناخته می‌شود. این شهر تاریخی و فرهنگی، با ثروت فراوان از جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی، نقش مهمی در آشنایی جهانیان با ایران داشته و دارد.

او در ادامه، با بیان اینکه شیراز پازلی تکمیل شده از زیبایی‌های دنیاست، افزود: شیراز، شهری است که تمامی زیبایی‌های دنیا را در خود جای داده است؛ از تاریخ و فرهنگ گرفته تا هنر و طبیعت. حضور امامزادگان معظم و نگاه مذهبی شهر، نیز شخصیت این شهر را بیان می‌کند و آن را به سومین حرم اهل بیت(ع) تبدیل کرده است.

این فعال فرهنگی بی‌توجهی به زیرساخت‌های گردشگری را مورد توجه قرار داد و گفت: متأسفانه، مسئولان استانی و شهرستانی در گذشته به زیرساخت‌های گردشگری شیراز توجه کافی نکرده‌اند. در حالی که شیراز با داشتن ظرفیت‌های فراوان گردشگری، می‌تواند به یکی از پردرآمدترین شهرهای گردشگری جهان تبدیل شود.

طاهری بر ضرورت توسعه صنعت گردشگری و سرمایه‌گذاری تاکید و اضافه کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها به همراه سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری، می‌تواند به توسعه اقتصادی و اجتماعی شهر کمک کرده و به ایجاد اشتغال و رفاه عمومی منجر شود.

او همچنین با اشاره به لزوم تسهیل امورات مرتبط با سرمایه‌گذاری، تصریح کرد: برای افزایش حجم سرمایه‌گذاری در این صنعت، نیاز به تسهیل در امورات مرتبط با اخذ مجوز از سوی متولیان این حوزه وجود دارد، به‌طوری‌که فرآیند سرمایه‌گذاری را تسریع کند.

طاهری در خاتمه خاطر نشان کرد: نقش مسئولان و دستگاه‌های متولی در ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای رفاه گردشگران و بازاریابی مناسب، بسیار اساسی است و از آنجا که شیراز با دارا بودن ثروت‌های فراوان گردشگری، می‌تواند یکی از مقاصد برجسته جهانی گردشگری باشد، لازم است صنعت گردشگری و توسعه آن، در سیاستگذاری ها بیش از پیش مد نظر قرار بگیرد.

گزارش: فتانه حق پرست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا