اجرای طرح ترویج فرهنگ استاندارد در مدارس عشایری شهرستان فیروزآباد

مدیر کل استاندارد فارس از اجرای طرح ترویج فرهنگ استاندارد با هدف آشنایی دانش آموزان با مفاهیم استاندارد در بین دانش آموزان مدارس عشایری شهرستان فیروزآباد خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر محمدمهدی رزمجو امروز 17 بهمن ماه اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن ایام پر فروغ دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در راستاي توسعه و ترويج فرهنگ استاندارد در بین دانش آموزان مناطق محروم و دور افتاده استان فارس،  مدیران و كارشناسان این اداره كل ضمن عزيمت به مناطق و روستاهای عشایر نشین، دانش آموزان مقطع ابتدايي دبستان عشایری شهید صفدر امیری روستای سلامت آباد و دبستان عشایری شهید فکوری روستای ملافحله از توابع شهرستان فیروز آباد را با مقوله استاندارد آشنا کردند.

او ترویج فرهنگ استاندارد در میان دانش‌آموزان را مهم‌ترین و اساسی‌ترین محور برگزاری این برنامه ها دانست و بر استفاده از نیروی فکری و با انگیزه دانش آموزان برای ترویج و اشاعه فرهنگ استاندارد در بین خانواده ها، اطرافیان و آشنایی عمومی با مفاهیم استاندارد تاکید کرد.

رزمجو تصریح کرد: دانش ‌آموزان در ترویج استفاده از کالای استاندارد در سطح جامعه دارای نقش بسیار ویژه‌ای هستند و این قشر از جامعه که به عنوان همیاران یا سفیران استاندارد شناخته می‌شوند می‌توانند با ایجاد روحیه مطالبه‌گری کالاها و خدمات استاندارد در بین خانواده‌ها گامی اساسی در این راستا بردارند.

مدیر کل استاندارد فارس یادآور شد: توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد در بین دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین مأموریت‌ها و رسالت‌های اداره کل استاندارد استان است که نهادینه شدن آن در ابعاد گوناگون، نتایج خوبی را در بر خواهد داشت .

رزمجو افزود : مدیران و کارشناسان اداره کل با حضور در مدارس، علاوه بر توزیع بسته‌های فرهنگی در بین دانش‌آموزان، وظایف استاندارد و نقش سازنده آن در زندگی در راستای تامین سلامت و ایمنی و ارتقاء کیفیت در جامعه را تشریح می کنند.

رزمجو در ادامه افزود: دانش‌آموزان می‌توانند برای جلوگیری از توزیع خوراکی‌های غیر استاندارد در بوفه‌های مدارس، مطالبات و شکایات خود را با شماره گیری 1517 با اداره کل استان در میان گذاشته و با استفاده از سامانه پیامکی 10001517 از اصالت و صحت و درستی نشان استاندارد اطمینان حاصل نمایند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا