خدمات پرش از فروش ایران خودرو با هوش مصنوعی!

مرکز نوآوری‌های شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو) با هدف دستیابی به فناوری‌های نوین مبتنی بر هوش مصنوعی، امروز 15 بهمن ماه مصادف با ایام دهه فجر با حضور محمد جواد صدری‌مهر، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری و مدیران ارشد شرکت ایساکو افتتاح شد تا این همزمانی، نمادی بر خودباوری و اتکا به توان داخلی ایران اسلامی باشد.
به گزارش سیناپرس از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، محمد حسن پور، رئیس مرکز نوآوری ایساکو طی سخنانی در این مراسم در خصوص رسالت و ماموریت مرکز نوآوری‌های شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو گفت: این مرکز به منظور تقویت زیست‌بوم نوآوری خدمات پس از فروش خودرو و صنایع مرتبط با هدف توسعه فناوری‌های نوین، تاسیس شده تا در راستای مسئولیت اجتماعی خود با رویکردی تعاملی ضمن ایجاد زمینه رشد و توسعه فردی و سازمانی مجموعه‌های دانش بنیان به صورت همزمان از دانش ایجاد شده در این مراکز در چرخه‌ فعالیت‌های خدمات پس از فروش ایران‌خودرو بهره‌مند شده و در عین حال به توسعه و رشد بازار محصولات فناورانه و دانش بنیان کمک کند.

به گفته او، این امر با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و مشارکت نخبگان دانشگاهی، مراکز نوآوری و پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری، هسته‌های دانش بنیان بخش خصوصی و دولتی و شتاب‌دهنده‌های نوآوری صورت می‌گیرد و همکاری و حمایت شرکت‌هایی همچون ایساکو می‌تواند باعث استفاده از ظرفیت نخبگان این مراکز در داخل کشور شود.

حسن پور ادامه داد: مرکز نوآوری‌های خدمات پس از فروش ایران خودرو با در اختیار داشتن 500 متر مربع فضای اداری و 1500 متر فضای کارگاهی در ناحیه نوآوری شریف با استفاده از ظرفیت‌های شبکه خدمات پس از فروش، کانال ارتباطی موثری میان صنعت، دانشگاه و بخش خصوصی خواهد بود که با هدف تبادل فناوری، زمینه و بستر لازم برای رشد و توسعه کارآفرینان و صاحبان ایده را فراهم می‌کند.

مدیر مرکز نوآوری ایساکو همچنین تصریح کرد: از دیگر ماموریت‌های مرکز نوآوری‌های شرکت ایساکو در اختیار گذاشتن فضای کار اشتراکی، امکانات سخت‌افزاری و نرم افزاری به‌منظور پرورش افراد و گروه‌های فناور، ایجاد زمینه فعالیت‌های گروهی آموزشی در قالب برگزاری بوت‌کمپ، کمک به توسعه پایدار و کاهش ریسک شکست استارتاپ‏‌ها، ایجاد و تقویت فرصت‌های توسعه ارتباطات، شبکه‌سازی بین کارآفرینان، تیم‌ها و نهادهای سرمایه‌گذار و صنایع کلیدی است.

وی با بیان اینکه مرکز نوآوری‌های ایساکو، امکانات لازم برای ایده‌پردازی و طی شدن فرایند تبدیل ایده به محصول را فراهم کرده است، اظهار داشت: هوش مصنوعی، بلاک چین، اینترنت اشیاء، خودروهای برقی و واقعیت مجازی از حوزه‌های فناوری مورد توجه در راستای ارائه خدمات نوین ایساکو هستند.

محمدجواد صدری مهر هم با بیان اینکه ایجاد  مراکز نوآوری، اغلب کاری زمانبر است اما ایساکو در مدت زمان کوتاهی این مهم را محقق کرده است، این حرکت پرشتاب را  نشانی از عزم جدی این مجموعه در پیوستن به زیست بوم فناوری و نوآوری قلمدادکرد.

وی ادامه داد: معمولا وقتی در مجموعه‌های صنعتی، مراکز نوآوری شکل می گیرد، مهم ترین مسأله، فرهنگ شرکت است و باید دید که آن مجموعه به مرکز نوآوری خود به مثابه هزینه می‌نگرد یا درآمد؟ در جلسه شورای معاونان مجموعه چه جایگاهی برای این مرکز و مدیریت آن قائل است؟ این نکته مهمی است که همواره مراکز نوآوری با آن مواجه هستند. از این رو، یکی از پیش شرط‌های توفیق مرکز نوآوری ایساکو، بی‌تردید، سهم و جایگاهی است که در آینده برای این بخش( مرکز نوآوری) در سیاست های خود قائل می‌شود.

به گفته او نه دانشگاه به صرف راه‌اندازی مرکز نوآوری، نسل سوم می‌شود، نه شرکت و بخش صنعتی با ایجاد مرکز نوآوری، نوآور و ما نباید تنها به این نقطه بسنده کنیم.

صدری‌مهر با بیان این که هدف مراکز نوآوری در بخش های صنعتی باید توسعه بازار، کسب درآمد و نهایتا ارتقا مجموعه باشد،تاکید کرد که ما باید «مشکل» را به «مسأله» تبدیل کنیم چرا که کار دانشجو حل مسأله است نه تعریف آن و یکی از دستورکارهای مراکز نوآوری نیز باید همین تعریف مسأله ها  و تبدیل آن ها به RFP (Request For Proposal) باشد.

وی در پایان بر حمایت معاونت علمی از این مرکز تاکید و طرح اعتبار مالیاتی را فرصتی مغتنم برای  عملیاتی کردن این حمایت ها دید و اظهار داشت: طرح های فناورانه‌ای که می‌توانند برای صنعت و کشور راهگشا باشند، مشمول اعتبارهای مالیاتی خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا