رتبه برتر پارک علم و فناوری البرز در سامانه جریان اقتصادی نوین

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز گفت: این پارک درسال جاری توانست رتبه نخست سامانه جریان اقتصادی نوین را در کشور کسب کند و به جهت ارتقای تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان، همواره در تلاش است تا ساختار‌های نوین نوآوری و فناوری را ایجاد کند.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری البرز، مهدی عباسی در نشست شورای اداری استان البرز اظهار داشت: سامانه جریان اقتصادی نوین یا جان سامانه‌ای است که شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور محصولات خود را در این سامانه ارائه می‌کنند و به راحتی با متقاضیان ارتباط می‌گیرند.
رئیس پارک علم و فناوری استان البرز گفت: امسال فروش شرکت‌های دانش بنیان این استان به بیش از ۲همت رسید.
وی افزود: ازسال 1399 ساختار‌های جدید زیست بوم فناوری استان البرز از جمله صندوق پژوهش و فناوری استان راه‌اندازی شد.
عباسی بیان کرد: بیش از ۱۲۳ شرکت فناور، دانش بنیان و خلاق در پارک علم و فناوری البرز فعال هستند که بیش از یک هزار ۶۰۰ نفر در مجموعه همراهی دارند.
وی یاد‌آورشد: اکنون ۴۴۴ شرکت دانش بنیان در استان البرز داریم که ۵۳ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند.
رئیس پارک علم و فناوری استان البرز بیان کرد: سال گذشته بیش از ۲ هزار ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را در پارک علم و فناوری استان داشتیم.
عباسی ادامه داد: به لحاظ تعداد شرکت‌های دانش بنیان رتبه چهارم کشور را داریم که ساختار‌های جدیدی دراین زمینه برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس پارک علم وفناوری البرز یادآورشد: پارک علم و فناوری در حوزه برق رتبه پنجم، دارو رتبه دوم، صنایع فرهنگی رتبه ششم اما در فناوری اطلاعات وضعیت خوبی ندارد، در صورتی که این بخش به زیرساخت‌های کمی نیاز دارد.
عباسی اضافه کرد: در حوزه کشاورزی رتبه ۲ کشور و در ماشین‌آلات نیز رتبه دوم را داریم و اکنون به دنبال ایجاد ساختار‌های جدیدتری هستیم تا رتبه‌ها و عناوین را ارتقاء دهیم.
وی گفت: حداقل دریک سال گذشته از ۲۰ محصول دانش بنیان جدید در پارک علم و فناوری استان البرز رونمایی شده است.
عباسی تأکید کرد: تا پایان امسال ۲ مرکز توسعه در زمینه ساختمان و انرژی در پارک علم و فناوری خواهیم داشت؛ در استان البرز با توجه به ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی به دنبال اجرای نهضت احیای واحد‌های صنعتی هستیم.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا