رونمایی از محلول پاک کننده خاک آلوده نفتی

آیین رونمایی از محلول پاک‌کننده خاک آلوده به هیدروکربن تولید شده توسط شرکت عضو پارک علم و فناوری خوزستان، در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان و با حضور عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان و محمد راضی جلالی رئیس پارک علم و فناوری خوزستان برگزار شد.

به گزارش سیناپرس از  روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری خوزستان، این محصول به سفارش شرکت نفت و گاز اروندان توسط پارک علم و فناوری خوزستان و یکی از شرکت‌های فناور این مجموعه طراحی و توسعه پیدا کرده است. آلودگی خاک به ترکیبات نفتی یکی از شایع‌ترین مشکلات زیست محیطی است که به هنگام استخراج، انتقال و فراورش نفت می‌تواند حادث و سبب آسیب به محیط زیست، جمعیت جانوری و گیاهی شود.
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان در آیین این رونمایی گفت: پارک علم و فناوری خوزستان با تعامل خوبی که توانسته است با صنایع بزرگ داشته باشد تا کنون توانسته نیاز‌های زیادی را شناسایی و با بهره‌گیری از توانمندی و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و فناوری خوزستانی به رفع آن‌ها کمک کند.
محمد راضی جلالی بیان کرد: آلودگی خاک به ترکیبات نفتی یکی از شایع‌ترین مشکلات زیست محیطی است رونمایی از محلول پاک کننده خاک آلوده نفتی محصول ارزشمندی است که توسط یکی از شرکت‌های توانمند فناور پارک علم و فناوری خوزستان تولید شده و می‌تواند ضمن رفع نیاز شرکت نفت و گاز اروندان، گام خوبی در راستای حفاظت از محیط زیست باشد.
عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان نیز در این رونمایی با تأکید بر همزیستی مسالمت‌آمیز صنعت نفت و محیط زیست در حوزه نفتی غرب کارون، اظهار کرد: شرکت نفت و گاز اروندان همواره با روش‌های مختلف اقدام به پاک‌سازی خاک‌های آلوده کرده است، که این فرمولاسیون و مواد جدید با راندمان بالای خود بر پایه سورفکتانت‌های طبیعی و کامپوزیت خاک، کمکی در جهت ارتقاء استاندارد‌های زیست محیطی این شرکت در فرآیند پاک‌سازی خاک‌های آلوده به ترکیبات نفتی خواهد بود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا