اطلاع‌رسانی دقیق از دستاوردهای علمی کشور یک ضرورت است

رضا آزاد معاون امور روابط عمومی وزارت عتف در نشست مدیران روابط عمومی منطقه ۸ کشور، که به میزبانی پارک علم و فناوری هرمزگان و دبیران شورای هماهنگی روابط عمومی مناطق دهگانه کشور برگزار شد بر اهمیت اطلاع رسانی دقیق از دستاوردها و موفقیت‌های علمی کشور تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری هرمزگان، رضا آزاد در این نشست که به میزبانی پارک علم و فناوری هرمزگان برگزار شد، گفت: هماهنگی مناطق دهگانه وزارتی به ویژه در حوزه اطلاع رسانی اهمیت بالایی دارد زیرا مخاطب ما نسل جوان و نخبگان هستند.

وی افزود: فضای رسانه‌ای در محیط‌های علمی باید دقیق و شفاف باشد و مخاطب را سردرگم نکند.

معاون امور روابط عمومی وزارت عتف همچنین بر ضرورت مطرح شدن دستاوردهای پارک ها و هیئت علمی دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی می‌تواند بستری برای اطلاع رسانی دقیق برای بیان دستاوردهای علمی کشور باشد.

آزاد در پایان سخنانش گفت: شبکه‌سازی و ارتباط پایدار با بدنه علمی و جوان کشور نیز باید در اولویت دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری باشد. زیرا این دستاوردها می‌تواند به معرفی توانمندی‌های علمی کشور به جامعه جهانی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی کمک کند.

اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف از دستاوردهای علمی و فناوری

علیرضا نصیری رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان نیز در نشست شورای روابط عمومی منطقه ۸ کشور، بر اهمیت اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف دستاوردهای علمی و فناوری تاکید کرد.

وی افزود: اهمیت اطلاع‌رسانی در جامعه امروز بسیار بالا است و شورای روابط عمومی منطقه و سایر مناطق کشور باید به آن توجه ویژه کنید.

نصیری گفت: در عصر رسانه هستیم و باید خود را بر اساس نیاز روز و تکنولوژی‌های حال حاضر وفق دهیم.

وی همچنین بر ضرورت شبکه‌سازی و فعال کردن استفاده از ظرفیت‌های پارک‌ها و دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: این امر می‌تواند به معرفی توانمندی‌های علمی و فناوری کشور به جامعه جهانی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی کمک کند.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان همچنین به راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور غرب هرمزگان اشاره کرد و گفت: این مرکز با هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور در غرب هرمزگان تاسیس شده است.

نصیری همچنین به اهمیت استراتژیک استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های طبیعی و انسانی خود، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: پارک علم و فناوری هرمزگان با توجه به این اهمیت، تلاش می‌‌کند تا با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور، نقش خود را در توسعه استان ایفا کند.

در پایان این نشست، مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۸ کشور به بحث و تبادل نظر در خصوص راهکارهای بهبود اطلاع‌رسانی علمی پرداختند. همچنین در ادامه این جلسه انتخابات دبیر منطقه 8 نیز برگزار و  نیکوفر مدیر روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان با کسب بیشترین آرا اعضای منطقه به عنوان دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های منطقه 8 انتخاب شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا