موفقیت تاریخی پیچیده ترین عمل جراحی پیوند صورت

چندی پیش یکی از پیچیده ترین و در عین حال پرسروصداترین اعمال جراحی جهان انجام شد. در این عمل طاقت فرسا با انجام فرآیند پیوند در ناحیه صورت، مردی که به عارضه عجیب و نادر رشد غیرعادی رگهای خونی در ناحیه صورت مبتلا بود اکنون زندگی تازه ای را آغاز کرده است.

این مرد اکنون صورت جدیدی دارد. تا پیش از انجام این جراحی خاص، تصاویر پیشرفته پزشکی نشان از رشد غیرعادی رگهای خونی در ناحیه صورت این مرد داشتند که موجب می شد مشکلات زیادی برای بینایی و تکلم وی ایجاد شود. از آن گذشته درصورت خونریزی، سلامت وی در معرض خطرات جدی قرار می گرفت.

طی این عمل جراحی که در فوریه گذشته انجام شد رگهای غیرعادی صورت وی با نمونه های سالم پیوندی جایگزین شدند تا یکی از پیچیده ترین اعمال جراحی تاریخ با موفقیت انجام شود.

در این عمل پیچیده تیم جراحان با هزاران رگ خونی کوچک و بزرگی مواجه بودند که طی 20 سال گذشته رشد غیرعادی در بخشهای زیادی از صورت این بیمار داشتند.

در این عمل تاریخی ژان پر باری هدایت تیمی متشکل از 45 جراح و متخصص را در بیمارستان دانشگاه Vall d'Hebron بارسلونای اسپانیا بر عهده داشت. آنها طی 27 ساعت توانستند دو سوم از قسمت پایینی صورت این بیمار و همچنین گردن، دهان، زبان و گلوی او را بازسازی کنند.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا