نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آغاز رویداد صنعت دانش‌بنیان با محوریت صنایع کوچک

رویداد سوم صنعت دانش‌بنیان با محوریت صنایع کوچک و زیست بوم فناوری با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت و بیش از ۵۰۰ نفر از صنعتگران، کارآفرینان، روسای پارک های علم و فناوری، اساتید دانشگاه و فعالان حوزه دانش‌بنیان روز پنجشنبه در هتل ارم تهران آغاز شد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی و اموربین الملل پارک علم و فناوری قزوین، رویداد سوم صنعت دانش‌بنیان با هدف حرکت به سمت اکوسیستم دانش‌بنیان صنعت محور و دارای قدرت رقابت در بازارهای بین‌المللی با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، عزیزالله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، جعفر احمدی رئیس پارک علم و فناوری قزوین و ۲۶۸ شرکت دانش‌بنیان، فناور، عاملین خوشه کسب و کار، کلینیک‌های کسب و کار و فن‌بازار با همکاری وزارتخانه‌‌های صنعت، معدن و تجارت؛ علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری آغاز به کار کرد.

علاوه بر رفع موانع رشد شرکت‌های دانش‌بنیان، هدایت آن‌ها به حل مسائل ملی و بین المللی شدن، پیوند میان شرکت‌های بزرگ با شرکت‌های دانش‌بنیان، و ارتقای تحقیق و توسعه در بنگاه‌های بزرگ از جمله راهبردهای کلان این رویداد است.

توسعه زیرساخت زیست بوم‌فناوری به مساحت ۲۱۸ هکتار در ۱۷ استان در قالب پردیس فناوری با رونمایی و مبادله مجوز پردیس‌های فناوری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و وزارت علوم در این رویداد  مبادله خواهد شد.

همچنین؛ ۱۷ قرارداد به ارزش ۹۲۰ میلیارد ریال در  رویداد صنعت دانش‌بنیان با محوریت صنایع کوچک و زیست بوم فناوری منعقد می‌شود.

تفاهم نامه همکاری در زمینه استقرار طرح بهینه‌سازی و متناسب‌سازی مصرف انرژی در صنایع کوچک با استفاده از راهکارهای مدیریت تجمیعی؛ طراحی و پیاده‌سازی دیسپاچینگ و مدیریت هوشمند؛  همکاری دانشگاه صنایع و معادن ایران و خوشه کفش تبریز؛ و توسعه و پشتیبانی مفاهیم صنعت ۴ نرم‌افزار در راستای ارتقای نرم‌افزارهای مبتنی بر انقلاب صنعتی چهارم در این رویداد امضا و مبادله می‌شود.

موافقتنامه همکاری مشترک چهار جانبه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران  و مجتمع کشتکار ری در زمینه توسعه زیست بوم نوآوری دانش‌بنیان با ایجاد شهرک صنعتی غیردولتی امضا خواهد شد.

شایان ذکر است در رویداد سوم صنعت دانش‌بنیان با محوریت صنایع کوچک و زیست بوم فناوری ، بیستمین فن بازار منطقه‌ای در استان تهران در جهت تکمیل ۳۱ فن بازار منطقه‌ای کشور افتتاح می‌شود.

خروج از نسخه موبایل