نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار برگزار می‌شود

دبیر برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان کرمانشاه گفت: نمایشگاه آخرین دستاوردهای پژوهشگران و فناوران استان با حضور همه اجزای اکوسیستم فناوری و نوآوری استان و ارائه بیش از ۲۵۰ دستاورد از ۴ تا ۷ دی ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برگزار می‌شود.

به گزارش سیناپرس به نقل از پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، سیامک آزادی رئیس پارک و دبیر برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان با اعلام خبر فوق گفت: این نمایشگاه در مساحت 1200متر مربع و 25 غرفه شامل، دانشگاه‌ها، مراکز رشد پارک‌های علم و فناوری و دستگاه‌های اجرایی بر پا خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با اشاره به شعار امسال هفته پژوهش و فناوری در کشور با عنوان “پژوهش و فناوری پیشران رشد تولید و مهار تورم” تصریح کرد: معتقدیم رشد تولید دانش‌بنیان‌ها تاثیر ویژه‌ای بر مهار تورم دارد.

وی افزود: از اهداف برپایی این نمایشگاه علاوه بر ارائه دستاوردهای علمی و تحقیقاتی پژوهشگران و فناوران استان به عموم مردم، هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف استان با یکدیگر و امید‌آفرینی در میان اقشار مردم از طریق نمایش پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

دبیر برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان کرمانشاه ادامه داد: در این نمایشگاه سعی خواهد شد با در دسترس بودن پژوهشگران و دستاوردهای فناورانه آنان و ارائه آن به زبانی ساده برای مردم، به تقویت روحیه امید‌آفرینی در میان مردم و جوانان و آینده‌سازان بپردازیم.

وی گفت: علاوه‌ بر این هم‌گرایی دستگاه‌های اجرایی استان با مجموعه‌های دانش بنیان از سویی می‌تواند بسیاری از نیازهای زیرساختی استان را با بکارگیری فناوری های نوین مرتفع سازد و از سوی دیگر باعث نقش‌آفرینی شرکت‌های بومی در توسعه استان نیز خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تصریح کرد: امیدواریم ایجاد و توسعه این تعاملات در گسترش بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور موثر باشد چرا که بخش عمده بازار این شرکت‌ها مرتبط با بخش دولتی است.

آزادی در ادامه با بیان اینکه با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته، عمده نیازها و مشکلات اکوسیستم نوآوری و فناوری استان کرمانشاه احصا شده و تحت عنوان میزهای مشاوره و خدمت در ایام نمایشگاه به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به‌صورت رایگان خدمات ارائه می‌شود، افزود: در پی آنیم این گردهمایی چند روزه در نمایشگاه موجب هم‌افزایی بیشتر اجزا شود.

گفتنی است، نمایشگاه هفته پژوهش، فناوری و فن بازار استان کرمانشاه از چهارم تا هفتم دی ماه همه روزه از ساعت 9 صبح تا 17 بعدازظهر در محل دائمی نمایشگاه‌های کرمانشاه واقع در انتهای پارک شاهد پذیرای علاقمندان خواهد بود.

خروج از نسخه موبایل