تلاش در جهت مهارت افزایی و توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه شیراز

تفاهمنامه همكاری دانشگاه شيراز و اداره‌كل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس به منظور مهارت افزایی و توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی منعقد شد.

به گزارش سینا پرس فارس، در راستای اجرای طرح ملی «توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فار‌غ‌التحصيلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال»، موضوع مصوبه مورخ ۳ آذر۱۳۹۳ شورای عالی اشتغال و بند (ت) ماده ۴، برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ايران و نيز تکاليف مقرر برای وزارت علوم، تحقيقات و فناوری در ماده۹ تصویب‌نامه كارگروه منتخب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، درخصوص «برنامه اشتغال فراگير»، تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه شیراز و اداره‌كل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس منعقد شد.

طی نشستی که امروز 4 دی ماه در تالار دکتر مصطفوی دانشگاه شیراز با حضور معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مدیر‌كل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس و هیأت‌رئیسه دانشگاه شیراز ترتیب یافت، تفاهمنامه‌ یادشده به امضای دکتر کیایی، مدیر‌كل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس و دکتر مؤذنی، رئیس دانشگاه شيراز رسید.

مسلم باقری، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز در حاشیه‌ این مراسم هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی در راستای برآوردن نياز كشور به منابع انسانی كارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای؛ فراهم‌سازی بسترهای اشتغال مولد دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف دانشگاهی و استفاده از ظرفيت‌های آموزشی و پژوهشی طرفين در راستای انجام مأموریت‌ها و تکاليف سازمانی عنوان کرد.

به گفته‌ باقری، از جمله تعهدات مشترک طرفین این تفاهم‌نامه که در ۸ ماده و ۲ تبصره و به‌مدت سه‌سال منعقد شده است، تشکیل کارگروه مشترک با معرفی رسمی نمایندگان طرفین، برای پیگیری، نظارت و عملیاتی کردن مفاد تفاهم‌نامه؛ همکاری در برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی مشترک؛ همکاری در چاپ مقالات مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه در نشریات و مجلات طرفین و همکاری در طراحی و اجرای دوره‌های آموزش مهارتی به‌صورت مجازی آمده است.

باقری ادامه داد: همچنین از دیگر موارد این تفاهم‌نامه می‌توان به تهیه فیلم و سایر منابع آموزشی و کمک آموزشی مورد نیاز طرفین؛ فراهم‌سازی زمینه اجرای واحدهای درسی کارآموزی، کارورزی، آزمایشگاهی و کارگاهی طرف دوم در مراکز؛ آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و غیردولتی طرف اول و یا تطبیق آن‌ها با دوره‌های آموزش مهارتی براساس قراردادهای مجزا، همکاری در راستای تحقق استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای و اجرای آزمون های تعیین صلاحیت شغلی براساس ضوابط و مقررات مربطه و صدور تأییدیه حضور در دوره‌های آموزشی به‌صورت مشترک برای مهارت‌آموزان حسب نیاز و تقاضاست، اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا