نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

راه حل استارتاپی برای گره گشایی از مشکلات روستاها

در این رویداد که حدود سی نفر از دهیاران منتخب استان حضور نیز داشتند غریب اشاره کرد، باید مسائل روستا و دلایل مهاجرت از روستا به شهرها توسط نخبگان روستایی و دهیاران احصا شود و راه حل برون رفت از مشکلات روستا توسط همین افراد و نخبگان روستایی و دستگاههای اجرایی ارائه شود. دستگاههای اجرایی هم همواره در کنار مردم خواهند بود و برای حل مشکلات کمک خواهند کرد.

ایجاد گفتگوی صمیمانه در مورد مسائل روستا باید بین دهیاران و مردم و دستگاههای اجرایی شکل بگیرد تا همگی فهم مشترکی از موضوع پیدا کنند.

بابااولادی، مدیر خانه خلاق و نوآوری در این باره گفت: در این راستا با هماهنگی های ایجاد شده با پارک علم و فناوری استان و خانه خلاق سعدالسلطنه که پیشرو در عرصه صنایع خلاق در سطح استان و کشوری می‌باشد  نخستین رویداد استارت آپی گردشگری روستایی  با رویکرد شناخت پتانسیل نوآورانه و خلاق روستاها برگزار گردید.از اهداف اصلی خانه خلاق استان قزوین شناخت و جذب ایده های نوآورانه و خلاق در عرصه صنایع خلاق می باشد که از مهمترین وظایف در ساختار سازی اقتصاد فرهنگ و هنر در سطح کلان میباشد.

در این رویداد که با هدف ترویج فرهنگ نوآوری در میان دهیاران و مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شد، 8 تیم در سه حوزه اصلی محیط زیست روستا، مدیریت روستا و عوامل مهاجرت از روستا به حل مساله و رقابت پرداختند. این رقابت با همراهی و راهنمایی متخصصین کسب و کار و نمایندگان مطلع دستگاههای اجرایی همراه بود. این رویداد با تکمیل نمودن بوم کسب و کار اجتماعی انجام شد و در ادامه تیم ها از ایده های خود در حضور مدیر کل دفتر روستایی، نمایندگان دستگاههای اجرایی و هیات داوران دفاع کردند. در پایان داوری ایده ها صورت پذیرفت و از سه تیم برتر با جوایزی از طرف پست بانک استان، تقدیر بعمل آمد.

 

خروج از نسخه موبایل