پژوهشگران جهاددانشگاهی اردبیل تجلیل شدند

به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش و همزمان با «پویش سعید ایران»، پژوهشگران جهاددانشگاهی اردبیل تجلیل شدند.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل، رییس جهاددانشگاهی این واحد سازمانی در نشست صمیمی با جهادگران معاونت پژوهش و فناوری واحد اردبیل، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری با اشاره به رسالت‌های جهاددانشگاهی، کاربست علم و فناوری را مهمترین و اصلی‌ترین رسالت جهاددانشگاهی عنوان کرد.

 وی پژوهش‌های کاربردی، توسعه ای و بنیادی را سه شیوه مهم پژوهش عنوان کرد و گفت: پژوهش کاربردی با رویکرد حل مسئله است و پژوهش‌های توسعه‌ای بیشتر در واحدهای صنعتی و غیر صنعتی کاربرد دارد و واحدهای تحقیق و توسعه در این زمینه فعال هستند و در تحقیقات بنیادی به بدنه یک رشته علمی، مفاهیم و دانشی نو اضافه می‌شود .

رییس جهاددانشگاهی اردبیل با تشریح پژوهش بنیادی ادامه داد: جهاددانشگاهی در هر سه مورد پژوهش یادشده کارنامه قابل قبولی دارد و بویژه در حوزه سلامت، درمان و پزشکی حرفی برای گفتن دارد و ویژگی مهم این نهادانقلابی آن است که توانسته است تحقیقات بینادی را کاربردی نماید و امروز تاثیر آن در زندگی مردم قابل مشاهده است و اثرگذاری لازم را دارد.

رسولی افزود: جهاددانشگاهی در حوزه درمان ناباروری کار بزرگی کرده است که زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی به عنوان محققی به تمام معنی و یک دانشمند مومن و متعهد توانسته است نه تنها به مردم ایران بلکه به جهان بشریت خدمت کند . هوشمندی ایشان و توانمندی وی از یک ظرف و دغدغه‌مندی نسبت به جهان و کشور از سوی دیگر باعث شده تا در جهان تاثیرگذار باشد .

در ادامه این نشست، سیده صغری جوادی مدیر پژوهش جهاددانشگاهی اردبیل، نیز به گزارشی از فعالیت‌های معاونت پژوهشی واحد ارائه داد. و در پایان از پژوهشگران جهاددانشگاهی اردبیل با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا