سامانه ملی ثبت بیماری های روماتولوژی راه اندازی می شود

دکتر احمدرضا جمشیدی روز چهارشنبه در دهمین کنگره سالیانه و دومین کنگره بین المللی انجمن روماتولوژی ایران با بیان این که در عرصه تشخیص و درمان بیماری های روماتولوژی پیشرفت های قابل توجهی به دست آورده ایم، افزود: متخصصان روماتولوژی ایران از سطح علمی بالایی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: همچنین امکانات تشخیصی و درمانی مناسبی در زمینه بیماری های حوزه روماتولوژی در کشور فراهم شده است، از نظر دارویی مشکلی نداریم و هیچ بیماری برای درمان به خارج از کشور اعزام نمی شود.
جمشیدی در خصوص آموزش رشته روماتولوژی نیز گفت: هر ساله متخصصان و دستیاران فوق تخصصی زیادی در کشور آموزش می بینند و فارغ التحصیل می شوند.
رئیس کنگره روماتولوژی ایران همچنین در مورد فعالیت های عرصه پژوهش در روماتولوژی در ایران اظهار کرد: در سال 2014 با تعداد 55 مقاله علمی رتبه 30 دنیا و رتبه چهارم در خاورمیانه در رشته روماتولوژی را به دست آوردیم اما به دلیل افت در تعداد مقالات در سال 2015 و رسیدن تعداد مقالات به 41 مقاله رتبه ایران در سطح بین الملل به رتبه 34 تنزل یافت اما در سطح منطقه همچنان رتبه چهارم را داریم.
دهمین کنگره سالیانه و دومین کنگره بین المللی انجمن روماتولوژی ایران از امروز 28 مهرماه به مدت سه روز در آرشیو اسناد ملی درحال برگزاری است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا