تهیه سند ملی پیشگیری از مصرف الکل، از اولویت های مهم برای کاهش آسیب های اجتماعی است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تهیه سند ملی کنترل و کاهش مصرف مشروبات الکلی را یکی از اولویت های مهم برای کاهش آسیب های اجتماعی دانست.

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر عباس رضاییان زاده، امروز 25 آذرماه، در نشست هم اندیشی با مشاور دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، ضمن اشاره به این موضوع که در سال اخیر بیش از سه میلیون مرگ در جهان بر اثر سوء مصرف الکل رخ داده است، سوء مصرف الکل را آسیبی دانست که نیازمند توجه تمام جوامع است.

رضاییان زاده با اشاره به تبیین سند ملی کنترل و کاهش مصرف مشروبات الکلی، افزود: این سند، یکی از اولویت های مهم برای کاهش آسیب های اجتماعی محسوب می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: خطرات کوتاه مدت ناشی از مصرف الکل ،به طور چشمگیری با افزایش تعداد دفعات مصرف الکل افزایش می یابد.

او اضافه کرد: مصرف الکل در کوتاه مدت، اثراتی مانند حوادث و سوانح رانندگی و همچنین رفتار تکانشی (تصمیم‌گیری به صورت ناگهانی و بدون فکر کردن)، ایجاد می کند.

رضاییان زاده تصریح کرد: مصرف الکل یکی از مهمترین عوامل قابل پیشگیری مرگ است و با توجه به اهمیت روزافزون بیماری های مرتبط با سبک زندگی مانند سوءمصرف الکل، وجود راهنمای بالینی مبتنی بر شواهد منطبق بر شرایط فرهنگی و اقتصادی در هر کشوری الزامی است.

روانپزشک و مشاور دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: مصرف الکل به طور میانگین ۱۰ تا ۱۵ سال از عمر فرد را کاهش می دهد.

دکتر علی اصغر اکبری با تاکید بر این موضوع که اعتیاد به الکل دومین اختلال روانپزشکی بعد از افسردگی شدید در دنیا محسوب می شود، مقابله با این چالش را نیازمند اهتمام تمام دستگاه های مرتبط دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا