اقتدار فناورانه با کمک دانش‌بنیان‌های سلامت

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور در رونمایی از داروی درمان سرطان بر حمایت ویژه معاونت از دانش‌بنیان‌های حوزه سلامت و توسعه بازارهای داخلی و صادراتی این شرکت‌ها تاکیدکرد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان رییس‌جمهور در آیین رونمایی از داروی درمان سرطان سیکلوفسفاماید 500 و 1000 که با نام تجاری اندوکسینا توسط شرکتی دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری استان البرز تولید و به مرحله تجاری سازی رسیده است، عنوان کرد: تولید این دارو کاملاً اقتصادی انجام‌ شده و ضمن ایجاد اقتدار فناورانه و خودکفایی در حوزه سلامت، زمینه‌ساز استقلال حوزه درمان و حضور در بازارهای بین‌المللی است.
وی با بیان این‌که حوزه سلامت یک حوزه ویژه است و در کشورمان در طول ۴۰ سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی در این حوزه شده است، تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به ۲۸ درصد دانش‌بنیان‌های کشور در حوزه سلامت در حال فعالیت هستند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری با تاکید براین‌که، یکی از مهم‌ترین حوزه‌های اقتصاد دانش‌بنیان شرکت‌های فعال در حوزه سلامت هستند و به صورت ویژه از این حوزه حمایت می‌شود، عنوان کرد: مهم‌ترین حمایت معاونت علمی، تسهیل فرآیندها، هماهنگی و پیگیری‌های لازم برای توسعه بازار ملی در گام نخست و در ادامه کمک به توسعه بازار بین المللی شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت است.
وی همچنین در خصوص ضرورت حمایت از پارک‌های علم و فناوری کشور ازجمله پارک علم و فناوری البرز تاکید کرد: تمام امکانات دولتی فراهم شده در این پارک‌ها ازجمله پارک فناوری البرز به منظور تعامل هرچه بیشتر با بخش خصوصی توسعه‌یافته است.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور با اشاره به حمایت و همکاری چهار مجموعه در توسعه دستاوردهای فناورانه پارک علم و فناوری استان البرز عنوان کرد: همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف است که راهگشای توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه محصول و شکوفایی ایده‌ها تا رسیدن به بازار خواهد بود. در موفقیت امروز همکاری و هم افزایی سازنده چهار مجموعه وزارت علوم، جهاد دانشگاهی که بیش‌ترین انرژی و بیش‌ترین سهم را دارد، معاونت علمی و صندوق پژوهش و فناوری البرز به عنوان بخش خصوصی به فناوران و دانش‌بنیان‌ها به بومی‌سازی این محصولات فناورانه منجر شده است.
گفتنی است در این مراسم، مرکز نوآوری احیای واحدهای اقتصادی و مرکز هم‌آفرینی صنایع غذایی و زیستی هم افتتاح  و به بهره برداری رسیدند.
No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا