نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فیلم | فناوران نخبه در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند حمایت

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حضور بیش از ۱۰۰ واحد شرکت فناور در نمایشگاه هفته پژوهش گفت: این استان فناوران نخبه‌ای دارد که با در اختیار گرفتن امکانات و تسهیلات، امید می‌رود استعدادهای خود را شکوفا کنند.

به گزارش سیناپرس محسن فرزین چهارشنبه شب در اختتامیه هفته پژوهش در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: باوجود پیشرفت‌های حوزه پژوهش همچنان چالش هایی به خصوص در حوزه فناوری و نوآوری وجود دارد، به طوری که در حوزه علمی نسبت به فناوری خیلی جلوتر هستیم و این فاصله ها و نبود تناسب یکی از مشکلاتی است که هم در سطح ملی و هم استانی وجود دارد.

وی ادامه داد: رتبه شصت و دوم سال ۲۰۲۳ جهان در حوزه فناوری در حالیست که سال گذشته رتبه پنجاه و دوم جهان را داشتیم و اگرچه این نوسان طبیعی است اما امیدواریم در سال آینده این رتبه بهتر شود.

این مسئول کمبود زیرساخت را مهمترین معضل برای فناوران استان کهگیلویه و بویراحمد برشمرد و گفت: طی یکسال گذشته نیازها و مشکلات همه سازمان‌های دولتی را مطالعه و بیش از ۲۰۰ نیاز یا مشکل آنها را مشخص کردیم که در هشت کارگروه تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و اکنون در بانک اطلاعاتی پارک علم و فناوری استان ثبت و ضبط است.

فرزین، اگرچه پارک علم و فناوری را در کنار دانشگاه ۲ عضو دارای حق رای شورای برنامه ریزی استان دانست اما تاکید کرد: مدیران باید اهمیت فناوری‌ها و نوآوری ها را بدانند و همکاری‌های لازم را داشته باشند.

دبیر نمایشگاه‌های هفته پژوهش با اشاره به اجرای برنامه های مختلف هفته پژوهش در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستاوردهای هفته پژوهش، فناوری و فن بازار در مصلی یاسوج از روز دوشنبه تا امروز چهارشنبه با بازدید خوب استقبال کنندگان مواجه شد.

وی تصریح کرد: اختتامیه هفته پژوهش روز پنجشنبه در ساختمان استانداری با تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان کهگیلویه و بویراحمد پایان می یابد.

رئیس پارک علم و فناوری یادآور شد: در هفته پژوهش سال گذشته استان ۶۰ شرکت فناور در نمایشگاه حضور داشتند و با توجه به افزایش این شرکت ها، امسال حدود ۱۰۰ واحد شرکت فناور در نمایشگاه شرکت می‌کنند.

خروج از نسخه موبایل