رو نمائی از خلاقانه ترین فناوری های سال در کشور چین

کشور چین طی روزهای گذشته شاهد برگزاری نمایشگاه های متعددی با موضوع فناوری های نوین بود که به مناسبت هفته اختراعات  و نوآوری  برپا شده اند. نمایشگاه پکن با عنوان نمایشگاه پیشگامان اختراعات از روز چهارشنبه آغاز به کار کرده و در آن انواع فناوری های مدرن، اختراعات و ابداعات جدید در حوزه های مختلف علم و صنعت ارائه شده است.

در این نمایشگاه انواع روبات های هوشمند، فناوری های مرتبط با واقعیت مجازی در حوزه های مختلف بازی های رایانه ای، فیلم و ….، انواع گجت ها و ابزارهای پوشیدنی و روبات های انسان نما ارائه شده اند.

در این نمایشگاه انواع روبات های هوشمند، فناوری های مرتبط با واقعیت مجازی در حوزه های مختلف بازی های رایانه ای، فیلم و ….، انواع گجت ها و ابزارهای پوشیدنی و روبات های انسان نما ارائه شده اند.  یکی از جالب توجه ترین موارد ارائه شده در نمایشگاه پکن؛ ماکت طرح پیشنهادی قطارهای فرا سطحی است که در بالای خیابان های شهر حرکت کرده و با استفاده از سوخت های فاقد آلایندگی علاوه بر کاستن از میزان ترافیک، در بهبود شرایط آلودگی هوا نیز تاثیر دارد.

نرم افزارهای تشخیص چهره، هلیکوپترهای یک نفره و نمونه های بدون سرنشین آن ، پهپاد های مختلف با کاربری های متنوع، روبات های تمییز کننده شیشه برج های بلند ، روبات های آتش نشان با قابلیت حرکت در مناطق صعب العبود و گذر از موانع از دیگر اختراعات ارائه شده در این نمایشگاه هستند. در حاشیه این نمایشگاه همچنین مسابقات مختلفی مانند مسابقات فوتبال روباتیک نیز برگزار شد که توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد. در این نمایشگاه همچنین فناوری ها و اختراعات مربوط به کشاورزی در فضاهای محدود و کاهش مصرف آب و روش های نوین افزایش برداشت محصول نیز ارائه شده است.

منبع: xinhuanet

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا