تفاهم سازمان انرژی اتمی و دانشگاه شهید باهنر

دکتر شهرام ملازاده در آیین افتتاحیه پنجاه و پنجمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور، دانش هسته ای را موتور پیشران برای سایر علوم و صنایع برشمرد و از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان انرژی اتمی و دانشگاه شهید باهنر در آینده نزدیک خبر داد.

دکتر شهرام ملازاده معاون اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری سازمان انرژی اتمی ایران در آیین افتتاحیه پنجاه و پنجمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور گفت: دانش هسته‌ای یکی از علومی است که در لبه فناوری قرار دارد و به همین جهت می‌توان گفت که یک موتور پیشران برای سایر علوم و صنایع محسوب می‌شود.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران با تشریح جزئیات پنجاه و پنجمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور، تصریح کرد: این نمایشگاه شامل سه بخش کلی نیروگاهی، کاربرد پرتوها و کاربردهای صنعت هسته‌ای در علوم مختلف همچون علوم کشاورزی، پزشکی، دارویی و صنعتی در قالب 20 غرفه و با حضور کارشناسان و نخبگان سازمان انرژی اتمی که در غرفه‌ها مستقر و پاسخ گوی بازدید کنندگان هستند، دایر شده است.

دکتر ملازاده ادامه داد: در حاشیه این نمایشگاه طی نشستی که با رئیس دانشگاه شهید باهنر داشتیم توافقاتی به‌ویژه در زمینه تحقیقاتی در حوزه تولیدات کشاورزی حاصل گردید.

وی در ادامه به هدف برپایی نمایشگاه‌های تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای در استان‌ها، اشاره کرد و افزود: سیاست اصلی این نمایشگاه‌ها جهاد تبیین است و تلاش کردیم در قالب نمایشگاه‌های مختلف مردم را با دستاوردهای سازمان انرژی اتمی آشنا کنیم و این نمایشگاه بهترین‌ محل برای بازدید دانشجویان، اساتید و نخبگان از آخرین دستاوردهای سازمان است که از سوی جوانان و نخبگان ایران و در سایه تحریم‌های ظالمانه علیه کشور به‌دست‌آمده است.

ملازاده در بخش پایانی صحبت‌های خود از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان انرژی اتمی و دانشگاه شهید باهنر در آینده نزدیک خبر داد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا