امکان‌سنجی استفاده از انرژی‌های نو در آینده نزدیک

دکتر احمد محقر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های در دست مطالعه این دانشگاه امکان‌سنجی استفاده از انرژی‌های نو و شبکه فیبر نوری است که اکنون توسط محققان و کارشناسان این دانشگاه در دست مطالعه است.

وی احداث استخر، توسعه شبکه گاز رسانی، توسعه شبکه برق و توسعه فضای سبز دانشگاه را از دیگر برنامه‌های در دست مطالعه دانشگاه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 5.6 میلیارد ریال برای جدول‌گذاری هزینه شده و مخزن گذاری آب با اعتبار یک میلیارد ریال، کلنگ‌زنی مرکز بهداشت دانشگاه و عقد قرارداد چهار میلیارد ریالی راه دسترسی به دانشگاه از دیگر اقدامات عمرانی بوده است.

دبیر هیات امنای دانشگاه‌های خراسان‌ شمالی با اشاره به سایر فعالیت‌های عمرانی در حوزه دانشگاه بجنورد، گفت: دیوارکشی و حصارکشی محوطه به میزان 10 میلیارد ریال، توسعه فضای سبز در سال‌های 93 و 94 با کاشت هزار اصله نهال از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

دکتر محقر اضافه کرد: کاشت پنج هزار اصله نهال در سال 95 و ایجاد پنج هکتار فضای سبز، از دیگر برنامه‌های در دست اجرا در سال جاری است.

وی با بیان اینکه مسجد دانشگاه نیز جهت تکمیل و بهره‌برداری، نیازمند دو میلیارد ریال اعتبار است، تصریح کرد: اکنون این مسجد 42 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و شبستان و محوطه اولیه این مسجد در سال 96 افتتاح می‌شود.

دکتر محقر اظهار کرد: این مسجد در فضایی به وسعت هزار و 640 متر مربع در دست ساخت بوده و برای تکمیل آن سه میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: فاز نخست ساختمان دانشکده علوم پایه این دانشگاه با اعتبار 16 میلیارد ریال، اکنون 88 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق قول نوبخت، تا پایان سال اعتبارات به صورت صد در صد جهت تکمیل پروژه تخصیص می‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به هزینه کرد اعتبار سه میلیارد ریالی جهت محوطه سازی فضای خوابگاه خواهران، خاطرنشان کرد: قبل از فضا سازی، این محیط دلگیر و بی روح بود که اعتبار هزینه شده فضای مفرح و با نشاطی را ایجاد کرده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا