راه اندازی نخستین خط آهن برقی مدرن در قاره آفریقا

نخستین خط آهن الکتریکی مدرن در قاره آفریقا بین دو کشور اتیوپی و جیبوتی راه اندازی شد. این خط راه آهن پر سرعت که توسط یک شرکت چینی در این کشورها راه اندازی شده است، روز گذشته رسما آغاز به کار کرد.

این خطوط راه آهن پر سرعت با نام خط راه آهن تازارا نامگذاری شده و کارشناسان از آن به عنوان یک مبدا مهم تاریخی در تاریخ حمل و نقل این کشورهای آفریقایی یاد می کنند. گفتنی است این قطارها با توجه به استفاده از انرژی الکتریکی، هیچ نوع آلاینده جوی تولید نکرده و خطری برای محیط زیست ندارند.

نکوسازانا دلامینی زوما مدیر کمیسیون اتحادیه آفریقا در این رابطه اعلام کرد: سرانجام رویای کشورهای آفریقایی در داشتن خطوط راه آهن پر سرعت در فاصله بین کشورهای این قاره رنگ واقعیت به خود گرفت.

این قطار الکتریکی که با سرعت زیادی حرکت می کند فاصله 864 کیلومتری دو شهر آدیس آ بابا و جیبوتی را در بین کشورهای اتیوپی و جیبوتی با سرعتی بسیار بیشتر از سایر گزینه های تردد زمینی طی کرده و مسافران بین دو کشور، زمان کمتری را در این مسیر سپری خواهند کرد. این خطوط راه آهن پر سرعت با نام خط راه آهن تازارا نامگذاری شده و کارشناسان از آن به عنوان یک مبدا مهم تاریخی در تاریخ حمل و نقل این کشورهای آفریقایی یاد می کنند. گفتنی است این قطارها با توجه به استفاده از انرژی الکتریکی، هیچ نوع آلاینده جوی تولید نکرده و خطری برای محیط زیست ندارند. در این گزارش تصویری شاهد عملیات راه اندازی نخستین خط راه آهن پر سرعت قاره افریقا هستید.

منبع: xinhuanet

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا