میزگرد نقش جنبش دانشجویی در استمرار مقاومت

توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی میزگرد بررسی نقش جنبش دانشجویی در استمرار مقاومت با حضور دبیران تشکل های دانشجویی در ارومیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی قاضی خانی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه در این میزگرد با اشاره به بمباران بیمارستان غزه افزود: انجمن اسلامی طی بیانیه‌ای این اقدام را محکوم و در سوم شهدای بیمارستان غزه اعضای انجمن اسلامی در مزار شهدای گمنام تجمع کرده و روی پرچم فلسطین شمع روشن کردند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه: دانشجویان باید صدای مظلومیت  مردم غزه باشند.

قاضی خانی بیان کرد: این جنایتهایی که توسط رژیم صهیونیستی انجام می شود، همگی تنش هایی هستند که جبهه صهیونیست ایجاد کرده تا افکار منحوس خود را پیاده کند در حالی که در سخنان رهبر انقلاب و سید حسن نصرالله  بارها شنیدیم که گفتند پیروز نهایی این نبرد، با مردم فلسطین خواهد بود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه با اشاره به آیه ۴۲ سوره بقره اظهار کرد: مسئله غزه، مسئله فراحزبی بوده و یک مسئله انسانی است و مختص یک دین و مذهب خاص نیست و وظیفه تشکل های دانشجویی این است که نگذارند جای حق و باطل عوض شود و با تبیین موضوع غزه ، بیگناهی و مظلومیت مردم غزه در داخل و خارج کشور بیان و روشن شود.

وی با اشاره به اینکه مطالبه گری در ذات فعالیت دانشجویان است و هنوز همان افکار و آرمان های دانشجویان سال ۵۷ در تفکر دانشجویان زمان حاضر دیده می‌شود، افزود: آرمان و رسالت تشکل دانشجویی مطالبه گری است و اگر مطالبه گری نباشد نمی توان آینده کشور را ساخت.

قاضی خانی با اشاره به اینکه دانشجویان باید صدای مظلومیت مردم غزه باشند و آنها را حمایت کنند، یاد آور شد: در حال حاضر با هجمه بی سابقه رسانه ای مواجه هستیم که در تلاش برای تغییر افکار عمومی هستند لذا وظیفه دانشجو تبیین موضوع های روز و مقابله با این هجمه ها است.

وی ادامه داد: شبکه بی بی سی یک رسانه پوپولیستی است که می‌خواهد در ظاهر با حمایت از همه جبهه ها، آنها را حفظ کند و بر گروه ها تسلط داشته باشد و در باطن از جبهه باطل حمایت کند.

میرنیما  حسینی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ارومیه نیز افزود: بعد از شروع عملیات طوفان الاقصی جشنی در دانشگاه ارومیه برگزار شد چرا که این عملیات یک حماسه بوده و زمینه ساز گشایش درهای فرج بروی امت اسلامی است.

وی تصریح کرد: در شب بمباران بیمارستان غزه بسیج دانشجویی در میدان انقلاب ارومیه تجمع کرده و برای اعزام به غزه ثبت نام کردند.

حسینی اظهار کرد: ۳تشکل دانشگاه ارومیه همسو و هم جهت هستند و جنایات رژیم صهیونیست را محکوم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خط فکری دانشجویان فعلی تفاوتی با دانشجویان پیرو خط امام ندارد، یاد آور شد: روزی سفارت آمریکا محل جاسوسی از خصوصی ترین تلفنهای شاه این کشور بود و الان محل استقرار سازمان بسیج دانشجویی است که یکی از پیشرانهای مهم تمدن سازی انقلاب اسلامی است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ارومیه اظهار کرد: یکی از ویژگی های مثبت تشکل های دانشجویی این است که به هیچ جایی وابسته نیستند و همین موجب شده مطالبه گر باشند و آزادانه مطالبه‌گری کنند و نقد و پیشنهادات خود را به گوش مسئولان برسانند.

وی در خصوص برخی نظرات غیر همسو با بسیج دانشجویی نیز افزود: برخی نارضایتی ها، دلسردی ها و بی اعتمادی به مسئولان موجب شده برخی به عملکرد تشکل ها واکنش نشان دهند و همسو با آنها نباشند.

وی تصریح کرد: سازمان ملل به دلیل حمایت مالی که از سمت امریکا می شود مجبور است از منافع آمریکا دفاع کند و دلیل فشل بودن سازمان های بین المللی نیز همین موضوع است.

در ادامه سلطانی وش، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه نیز افزود: با شروع عملیات طوفان الاقصی توسط حماس ، بیانیه ای در جهت حمایت ازاین عملیات توسط جامعه اسلامی صادر شد.

وی بااشاره به اینکه این عملیات یک عملیات کنشی بزرگ بعد از ۷۰سال بود که توسط خود فلسطینیان انجام شد، خاطر نشان کرد: تجمع در دانشگاه با هدف محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان غزه ، انتشار بیانیه ای در پی محکومیت جنایت جنگی رژیم کودک کش ، همچنین انتشار بیانیه 90 تشکل دانشجویی انقلابی سراسر کشور در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی خطاب به کشور های اسلامی ، اکران مستند “ساعت ۶به وقت واشنگتن” با موضوع چگونگی تشکیل رژیم صهیونیستی برای دانشجویان ، برگزاری نشست ما و قضیه فلسطین و انتشار ویژه نامه حریفت منم  از جمله برنامه های جامعه اسلامی است.

سلطانی وش با اشاره به اینکه تشکل های دانشجویی تاحدودی توانسته اند جنایات رژیم صهیونیست را تبیین کنند، اظهار کرد: قدرت رسانه ای دشمن قوی است باید در مقابل این قدرت رسانه ای با جهاد تبیین بایستیم.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه اظهار کرد: مطالبه گری به معنای انتقاد سازنده و پیشنهاد است و در طی این سال ها مطالبه های مختلفی از مسئولین در موضوعات مختلف استان و کشور انجام شده است.

 وی ادامه داد: سازمان ملل یک سازمان آمریکایی است وتاکنون نمونه ای از دفاع از مظلوم را در این سازمان ندیده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا