شارژ دانشمندان و نخبگان پژوهشگر با اعتبار خاص

سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برنامه‌ریزی برای تهیه آیین‌نامه قانون‌مند برای ارائه اعتبار ویژه پژوهشی به دانشمندان یک درصد و ۲ درصد برتر کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، علی شمسی‌پور درباره نحوه اعطای اعتبار پژوهشی به دانشمندان یک درصد و ۲ درصد برتر کشور گفت: سال گذشته وزارت علوم مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار پژوهشی به دانشمندان یک درصد و ۵۰ میلیون تومان هم به اساتید اعضای هیأت علمی و دانشمندان ۲درصد داده است.

سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌و‌گو با فارس افزود: تلاش می‌کنیم در مجموعه مرکز هیأت‌های امنا بر اساس آیین‌نامه، پژوهانه جامعی که تهیه می‌شود را از این به بعد به صورت کاملاً فرایندی و قانون‌مند، به دانشگاه‌ها ابلاغ کنیم که چه نوع گرنتی برای دانشمندان یک درصد و 2 درصد درنظر گرفته شود.

وی به پایه تشویقی اساتید اشاره کرد و گفت: هر کدام از اساتید دانشگاه‌ها که جزء دانشمندان یک درصد قرار بگیرند همان سال اول یک پایه تشویقی دریافت می‌کنند و اگر این افراد ۳ سال به صورت مداوم حضور داشته باشند، عنوان دانشمندان یک درصد و ۲ درصد به آنها تعلق می‌گیرد. هر کس بتواند خودش را به سطحی از علم بین‌المللی دنیا برساند قاعدتاً می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند و از این حیث از مشوق‌های موجود استفاده کند.

ایران بیش از  ۸۴۰ دانشمند یک درصد بین‌المللی دارد که این‌ دانشمندان بر اساس تعداد ارجاعات علمی‌شان در دنیا جزء یک درصد برتر در رشته خودشان هستند. همچنین بیش از ۱۹۰۰ دانشمند ۲ درصد بین‌المللی داریم که جزء سرآمدان علمی هستند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا