راه و بیراه جذب مخاطب در رسانه‌های جدید

سکو‌ها و رسانه‌های جدیدالتاسیس نمایشی اگر بخواهند با سکو‌های قدیمی‌تر و شناخته‌تر رقابت کنند، ­باید سراغ مخاطب تخصصی و تامین نیاز‌های این طیف از مخاطب بروند.

به گزارش ­روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، ­عباس کریمی نویسنده و روزنامه نگار­ در هفدهمین برنامه «صمیمانه» گفت:­در این سکو علیرغم نقاط قوتی که اشاره شد بخش‌هایی است که شاید خیلی با ماهیت سکو هم‌راستا نباشند، ­ممکن است این بخش‌ها طرفداران زیادی داشته باشند، اما در تطبیق با عنوان سکو خیلی با هم تناسب ندارند و به نوعی مخاطب برای دسترسی به محتوای مورد علاقه خود ممکن است سردرگم شود.

مدیر سکوی «اکران ۲۴» هم در این برنامه گفت: قصد داشتیم که در این سکو فیلم‌های کوتاه و­ پویانمایی‌های شاد و مفرح را به صورت ۲۴ ساعته در اختیار کاربران قرار دهیم، ­در واقع تلاش کردیم یک شبکه تلویزیونی کاملا خصوصی با برنامه‌های مفرح و شاد به مخاطبان خود ارائه کنیم.

اکبر زمانی درباره تلاش کارکنان «اکران ۲۴» برای توجه به نیاز‌های مخاطب افزود: در این سکو از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم تا بر اساس محتوایی که هر یک از کاربران می‌بینند، سبک و سیاق محتوای مورد علاقه مخاطب را شناسایی و سایر محتوا‌های مورد علاقه هر کاربر را به او معرفی کنیم که این اقدام در نوع خود جدید محسوب می‌شود.

مدیر پخش خانگی سازمان هنری رسانه‌ای اوج نیز در برنامه­ «صمیمانه» گفت: ­یکی از ویژگی‌های مثبت «اکران ۲۴» تمرکز روی محتوای فیلم کوتاه است. سکویی که درحال حاضر در حوزه فیلم کوتاه فعالیت داشته باشد بسیار کم است، ­آن‌هایی هم که فعالیت دارند سلیقه‌ای یا به شکل خبری کار می‌کنند و اینکه «اکران ۲۴» روی فیلم‌های کوتاه جذاب تمرکز کرده است در حوزه رقابت به آن‌ها کمک می‌کند.

مسعود مظفری افزود: نام این سکو برای نشان سازی بسیار مناسب است و اگر از تبلیغات مناسبی در فضای مجازی و تابلو‌های شهری بهره ببرد می‌تواند به سرعت مخاطب بیشتری جذب کند.

هفدهمین برنامه «صمیمانه» با حضور اکبر زمانی مدیرعامل سکوی «اکران ۲۴»، مسعود مظفری مدیر پخش خانگی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، عباس کریمی نویسنده و روزنامه‌نگار و اسماعیل کیایی مدیر صدور مجوز ساترا برگزار شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا