آزمایش نسل جدید قطارهای معلق در چین

دولت چین در حال آزمایش نسل جدید قطارهای معلق است و آزمایش رسمی این فناوری در شهر چنگ دو مرکز استان سی چوان در جنوب غربی این کشور آغاز شده است. بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه، نیروی محرکه قطارهای فوق، باتری های لیتیومی بوده و این قطارها قادر هستند با سرعت 60 کیلومتر در ساعت حرکت کنند. آزمایش انجام شده در این مرحله شامل پردازش و حرکت قطار در مسیری 300 متری بود.

نیروی محرکه قطارهای فوق، باتری های لیتیومی بوده و این قطارها قادر هستند با سرعت 60 کیلومتر در ساعت حرکت کنند. آزمایش انجام شده در این مرحله شامل پردازش و حرکت قطار در مسیری 300 متری بود.

ژای وان مینگ طراح ارشد این پروژه و استاد دانشگاه جیائوتونگ در رابطه با ویژگی های منحصر به فرد نسل جدید قطارهای معلق در چین گفت: این قطارهای شهری که فاقد آلاینده های جوی هستند می تواند بخش بزرگی از ترافیک شهری را کاهش داده و همچنین در بهبود هوای کلان شهرها تاثیرگذار باشد. هر واگن این قطارهای معلق قادر به حمل یک صد و بیست مسافر است.

کارشناسان با توجه به آزمایش موفقیت آمیز این قطارها اعلام کردند ؛ هزینه ساخت یک کیلومتر از قطارهای معلق در حدود یک پنجم تا یک هشتم هزینه ساخت قطارهای شهری زیر زمینی است. از سوی دیگر باتری های لیتیومی استفاده شده در این قطارها نیز ضرری برای محیط زیست نخواهد داشت.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه، مسیر آزمایشی این قطارهای معلق قرار است به میزان یک هزار و 200 متر دیگر توسعه پیدا کرده و به این ترتیب، قطارهای فوق در شرایط مختلفی مانند سربالائی ها و بالا رفتن از مناطق ویژه نیز به صورت عملی آزمایش خواهند شد.

ژای وان مینگ در توضیح برنامه ریزی انجام شده برای این آزمایش رسمی اعلام کرد: ما در نظر داریم این طرح آزمایشی را برای مدت طولانی ادامه داده و این قطار باید پیش از استفاده رسمی ، بیش از ده هزار کیلومتر حرکت کند تا تمامی نقاظ ضعف و مشکلات احتمالی آن شناسائی شوند.

این قطارهای معلق را می توان نوعی از قطارهای مونوریل دانست که از ریل های لبه دار ویزه ای آویزان هستند. نسل اول این نوع از قطارها در سال 1901 میلادی در آلمان ابداع شده و همچنان در حال استفاده است.

منبع:  xinhuanet

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا