میزبانی قطر از منسوجات عصر صفوی ایران

موزه هنر‌های اسلامی قطر میزبان نمایشگاه ظرافت امپراتوری: منسوجات ایران عصر صفوی شد.

به گزارش سیناپرس نمایشگاه «ظرافت امپراتوری: منسوجات ایران عصر صفوی» تا ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) در موزه هنر‌های اسلامی قطر دایر خواهد بود که بیش از ۱۰۰ قطعه برگزیده عصر صفوی را از مجموعه موزه‌های قطر به ویژه ۲۰ قطعه پارچه ابریشمی گرانبها و ۱۲ قالی را شامل می‌شود.

در بخش دیگری از این نمایشگاه نیز قطعاتی از لباس‌ها و کیف‌های دستی که به سفارش طراحان مقیم قطر با الهام از منسوجات دوره صفوی ساخته شده، به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا از طریق نمایشگاه کتب کمیاب با عنوان «اهلا بکم فی اصفهان» در کتابخانه موزه هنر‌های اسلامی به کندوکاو در گنجینه‌های اصفهان بپردازند.

علی بختیاری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قطر در دومین روز از نمایشگاه «ظرافت امپراتوری: منسوجات ایران عصر صفوی» به موزه هنر‌های اسلامی قطر رفت و از منسوجات ابریشمی اصفهان عصر صفوی که در زمان خود جزو پرفروش‌ترین کالا‌های لوکس در سراسر جهان بودند، بازدید کرد.

وی در این بازدید در جریان چگونگی جمع آوری، قدمت و کیفیت و نیز رویکرد دولت قطر به آثار عصر صفوی و آثار تاریخی ایرانی قرار گرفت. همچنین، رایزنی‌هایی نیز برای همکاری بیشتر بین نهاد‌های میراث فرهنگی ایران و قطر برای تهیه و تأمین آثار تاریخی نمایشگاه‌های این کشور به عمل آمد.

موزه ملی هنر آسیایی وابسته به مؤسسه اسمیت سونیان، نمایشگاه «ظرافت امپراتوری: منسوجات ایران صفوی» را ایده‌پردازی کرده و در سال ۲۰۲۱ نیز به عنوان بخشی از سال فرهنگی قطر و آمریکا در واشنگتن، میزبان این نمایشگاه بود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا