افتتاح مرکز نوآوری و توسعه فناوری دانشگاه زابل

مرکز نوآوری و توسعه فناوری دانشگاه زابل با حضور سردار محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه زابل، در این مراسم افراسیاب رئیس دانشگاه زابل، ضمن تقدیم مراتب امتنان خانواده بزرگ دانشگاه زابل از سال‌ها تلاش‌ مستمر و خدمات ارزنده سردار کرمی طی سالیان متمادی خدمت و جهاد؛ تجهیز و راه‌اندازی مرکز نوآوری و توسعه فناوری دانشگاه زابل را که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همراه بوده است، شروعی دوباره برای دانشگاه زابل دانست.

رئیس دانشگاه زابل ضمن تقدیر از دغدغه‌مندی و حمایت‌های سردار کرمی افزود: مرکز نوآوری دانشگاه زابل طلیعه‌ای برای آینده‌ای روشن است؛ محلی برای پردازش ایده‌ها و تبدیل آنها به محصول.

وی دانشگاه و مراکز نخبگانی را محلی برای پیوند، تقویت و حمایت از ایده‌ها دانست و پیشنهاد ایجاد صندوق مالی برای حمایت و به‌بار نشستن ایده‌های ناب بصورت مشترک بین دانشگاه، پارک علم و فناوری و استانداری را بسیار ضروری دانست.

سردار کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان  نیز در این نشست به ظرفیت بالای دانشگاه زابل و توسعه هسته‌های فناور در دانشگاه و همراهی هر چه بیشتر اعضای هیأت علمی در تولید ایده به محصول اشاره کرد.
وی راه‌اندازی مرکز نوآوری را فرصتی بسیار مناسب برای هم‌افزایی ایده‌های خلاقانه و بستری برای رشد و شکوفایی بیش از پیش مجموعه‌های دانش بنیان دانست.

وی افزود: شرط ایجاد ایده‌های نو، تلاش جهادی و داشتن پشتوانه‌ی علمی است و گسترش این مرکز می‌تواند علاوه بر کمک به حل مسائل پیش روی این منطقه، اهمیت زیادی در حوزه‌ی مهارت‌آموزی برای دانشجویان و حتی دانش‌آموزان نیز دارد.

گفتنی است مرکز نوآوری و توسعه فناوری دانشگاه زابل شامل 18 شرکت و 21 هسته فناور در حوزه‌های علوم مهندسی، کشاورزی و صنایع غذایی، الکترونیک و هوشمندسازی (ICT و IOT)، صنایع دستی و هنرهای تجسمی، و علوم انسانی است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا